وقتی اعراب حمله به قبله اول را تشویق می کنند

وقتی اعراب حمله به قبله اول را تشویق می کنند
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1392 - 16:56

العالم - يك تحلیلگر عرب، سكوت ملت هاي عرب و مسلمان در قبال تجاوزگري هاي رژيم صهيونيستي را همانند تشویق کردن اسرائیلی ها برای حمله به مسجد الاقصي و تخریب آن دانست.

"نصير فالح" در گفتگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: بنيامين نتانياهو راه را برای شهرک نشینان افراطی باز می کند و به آنها برای حمله به مسجد الاقصی و اهانت به مقدسات اسلام چراغ سبز نشان می دهد.

وي خواستار مقابله امت اسلامی با اين اقدامات تجاوزگرانه صهیونیست ها شد و افزود: بی تفاوتی امت اسلامی نتانياهو را تشويق مي کند كه دست شهرك نشينان صهيونيست را براي هتك حرمت مسجد الاقصي باز بگذارد.

تحلیلگر عرب مسائل اسرائیل، افزود: وقتي اعراب و مسلمانان درقبال اقدامات صهيونيست ها در مسجد الاقصي اقدام موثري انجام نمی دهند،جاي تعجب نيست كه رژيم صهيونيستي حومه دمشق را به عنوان پايتخت يكي از كشورهاي عربی بمباران کند.

وي تصريح كرد: كابينه نتانیاهو برای سرنوشت مسجد الاقصي و كل منطقه تصميم مي گيرد و اعراب تنها تماشاگر هستند و تنها به محکوم کردن اقدامات اسرائیل بسنده می کنند؛ در اين شرايط اعراب و مسلمان نياز به يك خيزش دارند، چون مسجد الاقصي متعلق به همه مسلمانان و نجات آن بر همگان واجب است.

نصير فالح، گفت: نقشه صهيونيست ها ابتدا براي جدا كردن شهر قدس آغاز شد و به همین دلیل به اهالي كرانه باختري و نوار غزه اجازه ورود به اين شهر داده نشد؛ اما اگر با این اقدامات مخالفت می شد، اشغالگران نمي توانستند درقبال اين شهر و مسجد الاقصي يكتازي كنند؛ در حال حاضر گروه كوچكي از ساكنان شهر قدس، فلسطيني هاي ساكن اراضي اشغالي سال 1948 ميلادي و همچنين كساني كه اقامت دائم در این شهر ندارند، تنها كساني هستند كه از مسجد الاقصي دفاع مي كنند.

این تحلیل گر سیاسی عرب در ادامه با بیان اینکه اشغالگران سپس وارد مرحله دوم اجراي نقشه خود شدند؛ در این مرحله تلاش كردند كه حلقه محاصره را تنگ تر كرده و شروع به حفاري در محوطه های مسجد الاقصي کردند و به شهرك نشينان صهيونيست اجازه دادند كه وارد شوند، گفت: اشغالگران با اين يورش شهرك نشينان به مسجد الاقصي مي خواهند واكنش ملت هاي عرب و مسلمان را ارزيابي كنند؛ در حال حاضر اين شهرك نشينان وارد مسجد الاقصي مي شوند، بعد از آن نيز محوطه آن را اشغال خواهند كرد و در مرحله بعدي، اين مسجد مبارك تخريب و به جاي آن هيكل ادعايي سلیمان بنا خواهد شد.

 شمار زیادی از نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست تحت حراست شدید عناصر پلیس رژیم صهیونیستی به همراه تنی چند از سیاستمداران این رژیم روز سه شنبه از "باب المغاربه" و "باب الاسباط" وارد مسجد الاقصی شدند.

در این حمله ضمن هتک هرمت مسجد الاقصی که اولین قبله گاه مسلمانان و سومین حرم شریف در جهان است، صهیونیست ها، طلاب حاضر در محوطه مسجد را بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها