سوریه به هر حمله جدید رژیم اسرائیل پاسخ می دهد

سوریه به هر حمله جدید رژیم اسرائیل پاسخ می دهد
پنج‌شنبه 19 ارديبهشت 1392 - 20:01

العالم - دولت سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد که به هر تجاوز جدید رژیم اسرائیل فوری پاسخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم فيصل المقداد معاون وزير امور خارجه سوريه امروز پنجشنبه گفت كه سوريه فوري و با قدرت به هرگونه حمله جديد اسرائيل به خاك كشورش پاسخ خواهد داد.

وي اظهار داشت: دستور صادر شده است كه به هرگونه حمله جديد اسرائيل بدون نياز به كسب اطلاع و گرفتن دستور از مقام های  عالي سوريه به سرعت پاسخ داده شود.

بشار اسد رئيس جمهوري سوريه امروز اعلام كرد كه مي خواهد باب مقاومت در كشورش را باز كرده و سراسر سوريه را به يك كشور مقاوم همانند حزب الله تبديل كند.

وي گفت: دمشق مي خواهد انتقام راهبردي از اين طريق از رژيم اسرائيل بگيرد.

اين درحالي است كه آمريكا مخالفت خود را با مشاركت در دولتي انتقالي در سوريه اعلام كرد.

از سوي ديگر، وزارت خارجه روسيه از نزديك شدن مواضع آمريكا و روسيه درقبال سوريه استقبال كرد و ابراز اطمينان خود را به ثبات موضع روسيه با استناد به منشور سازمان ملل و قوانين بين المللي بويژه مخالفت اين كشور با دخالت در امور داخلي سوريه ابراز داشت.

در همین حال وزارت خارجه سوريه با اشاره به مذاكرات اخير وزيران خارجه آمريكا و روسيه و نزديك شدن مواضع دوطرف در جريان آن تاکید کرد که ملت سوريه فقط درباره آينده و نظام كشورش بدون هرگونه دخالت خارجي تصميم مي گيرد، بويژه كه دولت سوريه براي اجراي برنامه سياسي طرح شده از طرف بشار اسد رئيس جمهور با استناد به محتواي سند ژنو به منظور زمينه سازي جهت برگزاري كنفرانس گفتگوي ملي فراگير در دمشق، گامهايي برداشته است.

اين اولين واكنش رسمي سوريه به نتايج مذاكرات وزيران خارجه روسيه و آمريكا است. روسيه و آمريكا روز چهارشنبه در مسكو اعلام كردند كه درباره دعوت براي برگزاري يك كنفرانس بين المللي درباره سوريه و تشويق دولت و مخالفان مسلح به مذاكره به منظور دستيابي به راه حلي سياسي توافق نظر كرده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها