ناتوانی آمریکا در اقناع روس ها درباره سوریه

ناتوانی آمریکا در اقناع روس ها درباره سوریه
جمعه 20 ارديبهشت 1392 - 20:16

منابع آگاه خبر دادند که اظهارات مسئولان آمریکایی در دیدار با مسئولان روس به منظور یافتن راه حلی برای برون رفت سوریه از بحران تاکنون نتوانسته است رهبران روس را قانع کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه در مسکو، به هفته نامه فلسطینی المنار گفتندکه اظهارات مسئولان آمریکایی با عملکرد آمریکا در سوریه به ویژه حمایت واشنگتن و هم پیمانانش از گروهک های تروریستی مغایرت دارد. آمریکا سعی در نابود کردن زیرساخت های نظام سوری دارد و سعی می کند به سازمان های امنیتی که عناصر اساسی و مرکزی رهبری سوریه را احاطه کرده اند، نفوذ کند.

به گفته منابع آگاه روس به نقل از یک مقام بلندپایه روسی، برخی طرف ها و کشورهایی که در توطئه بر ضد ملت سوریه شرکت دارند، کم کم در حال فاصله گرفتن از بحران سوریه هستند زیرا بیم آن دارند که آتش گروهک های تروریستی و شکست های آنان در برابر ارتش سوریه دامنگیر آنان شود.

این مسئول روسی خاطر نشان کرد که آمریکا با سدی از بازیگران حرفه ای جهان سیاست و اندیشه ورزی راهبردی در سوریه و هم پیمانان این کشور مواجه شده است. به این ترتیب جنگ دشواری که رهبری سوریه در هر دو عرصه سیاسی و دیپلماتیک درگیر آن است، با جنگ دیگری در عرصه سیاست بین الملل در پشت پرده موازی است که کم از درگیری های ارتش با گروهک های تروریست مسلح در سوریه ندارد.
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها