یمنی ها خواستار ریشه کن کردن فساد حکومتی شدند

یمنی ها خواستار ریشه کن کردن فساد حکومتی شدند
شنبه 21 ارديبهشت 1392 - 14:01

العالم، صنعا - یک فعال برجسته انقلاب یمن، خواسته مردم در تظاهرات روزجمعه را تاکید بر تداوم انقلاب و پایبندی به اهداف آن، به خصوص ریشه کن کردن حکومت فاسد وابسته به بیگانگان دانست.

"احمد الجنید" در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: مشکل ما در یمن، حکومت فاسدی است که تاکنون نتوانسته تغییری در جامعه ایجاد کند و هیج یک از اهداف انقلاب تحقق نیافته، اما در عین حال انقلاب متوقف نشده است و تظاهرات گسترده روز گذشته ( جمعه) در 11 استان کشور، نشان دهنده عزم ملت در پیگیری اهداف انقلاب است.


فعال انقلابی یمنی ادامه داد: اگر مردم در صحنه حاضر نباشند و برای تظاهرات به خیابان ها نیایند، این به معنای پایان یافتن انقلاب است؛ اما حضور مردم ضامن استمرار انقلاب تا زمان تحقق اهداف آن و نابودی دستگاه فاسد حاکم خواهد بود.

 

الجنید ضمن مردود دانستن ساختار جدید ارتش، اظهار داشت: تغییرات در ارتش نظر مردم را تامین نکرده است، زیرا 45 افسر در 3 مجموعه تغییر کردند؛ 15 نفر از جناح علی محسن الاحمر ( از فرماندهان ارشد ارتش یمن که همزمان با انقلاب مردم یمن از رژیم علی عبدالله صالح دیکتاتور اسبق این کشور جدا شد)، 15 تن از جناح احمد علی صالح ( پسر بزرگ علی عبدالله صالح و فرمانده اسبق گارد ریاست جمهوری)  و 15 نفر هم  از جناح عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور موقت یمن)؛ بدین ترتیب هنوز نیروهای فعال و با کفایت وارد ساختار ارتش نشده اند.

 

عضو ارشد انقلاب یمن، حمایت شورای همکاری خلیج فارس به خصوص عربستان سعودی را عامل بقای دولت "باسندوه" نخست وزیر این کشور - علی رغم همه مخالفت ها- دانست و گفت: دولت باسندوه، دولت یمن نیست، بلکه دولت عربستان سعودی و سفیر آمریکا در صنعا است که هیچ اقدامی به نفع کشورانجام نداده و ما از روز اول با آن مخالف بودیم.
احمد الجنید افزود: دولت باسندوه استقلال کشور و ثروت های ملی را به باد داد و در زمان او فساد، ویرانگری و ناامنی زیاد شد؛ از این رو خواسته تشکیل "دولت نجات ملی" یک ضرورت قطعی است که حداقل نتیجه آن، انجام گفتگوهای ملی خواهد بود.

16:41.10

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها