آل خلیفه، انتقاد اربابش را هم بر نمی‌تابد

آل خلیفه، انتقاد اربابش را هم بر نمی‌تابد
يکشنبه 22 ارديبهشت 1392 - 12:09

یک مجله آمریکایی از تنش در روابط منامه-واشنگتن در پی تصویب طرح ضرورت توقف دخالت های توماس کرایسکی (سفیر امریکا در بحرین) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سمیره رجب وزیر اطلاع رسانی بحرین گفت: کابینه مصوبه مجلس درباره پایان دادن به مداخله توماس کراجسکی سفیر آمریکا در منامه در امور داخلی بحرین را تایید کرد.
وی گفت : با این وجود، اقدامات دیپلماتیک دولت بحرین شامل اخراج سفیر آمریکا از بحرین نخواهد شد و ما در برخورد با کرایسکی به توافقنامه های بین المللی متعهد خواهیم بود.


مجله فارن پالیسی دیروز شنبه نوشت: رسانه های وابسته به دولت بحرین شماری از دیپلمات های امریکایی را به علت داشتن روابط نزدیک با برخی از مخالفان دموکراسی خواه در آن کشور به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.
این مجله می افزاید: وضعیت سیاسی بحرین همچنان ناآرام است و خیابان های آن کشور شاهد اعتراضات و تظاهرات گسترده مردمی است که در برخی موارد این تجمعات از سوی پلیس به خشونت کشیده می شود.


این در حالی است که جان کری، وزیر امور خارجه امریکا در دفاع از سفیر آن کشور در منامه، تأکید کرد: کرایسکی مانند دیگر سفرای امریکا در سراسر جهان، وظایف معمول خود را انجام می دهد.
در همین راستا، حمد بن عیسی پادشاه بحرین، چند روز پیش با تأکید بر اینکه احترام زیادی برای امریکا به عنوان بزرگترین همپیمان آن کشور قائل است، اعلام کرد: روابط دو کشور به حدی قوی است که هر گونه تلاش در راستای تخریب آن با شکست مواجه خواهد شد.


روابط منامه-واشنگتن از آنجا دچار تنش شد که در بیست و پنجم ماه آوریل دولت بحرین با ابراز نگرانی از ارزیابی وزارت خارجه آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در این کشور، اعلام کرد: گزارش وزارت خارجه آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در بحرین از واقعیت به دور است.
در گزارش نوزدهم آوریل وزارت خارجه آمریکا از وضعیت حقوق بشر در بحرین از جمله دستگیری و بازداشت معترضان به اتهام های واهی و شکنجه زندانیان در این کشور، انتقاد کرده بود.
 

یادآور می شود مردم بحرین از 14 فوریه سال 2011 با هدف دستیابی به حقوق مشروع خود از جمله آزادی و دموکراسی موج جدیدی از اعتراضات را آغاز کرده اند که به انقلاب 14 فوریه مشهور شده است. از جمله خواسته های بحرینی ها برکناری نخست وزیر آن کشور است که از سال 1971 این سمت را در اختیار داشته است.
دولت امریکا که ناوگان پنجم نیروی دریایی آن در بحرین مستقر است، همواره از سلطه نظام آل خلیفه بر بحرین حمایت کرده است.

پربیننده ترین خبرها