تحلیلگر عراقی:

ترکیه بازگشت تروریستها را پیش بینی نکرده بود

ترکیه بازگشت تروریستها را پیش بینی نکرده بود
دوشنبه 23 ارديبهشت 1392 - 13:49

العالم، بغداد - نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی عناصر وابسته به گروه های مسلح را مسؤول انفجار اخیر در ترکیه دانست و تأکید کرد: دولت ترکیه این کشور را برای جنگ با دولت سوریه در اختیار گروه های تروریستی قرار داده است.

"جاسم الموسوی‌" روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه العالم با اشاره به حادثه انفجارهای شهر ریحانلی در مرز ترکیه با سوریه گفت: مارهایی  که اردوغان به توهم تغییر دادن وضعیت سوریه در آستین خود پرورش داده است، هم اکنون برای اجرای برخی طرح های اطلاعاتی به داخل خاک ترکیه نفوذ کرده اند.
این نویسنده و تحلیلگر عراقی با بیان اینکه اردوغان کینه های سیاسی زیادی از سوریه در دل دارد و هم اکنون در برابر احزاب و مردم ترکیه دستپاچه شده است، اظهار داشت: گشوده شدن مرزهای ترکیه به روی گروه‌های تروریستی موجب شد تا آنها علیه مردم ترکیه فعالیت کنند.
الموسوی خاطرنشان کرد: اتهام ترکیه به سوریه مبنی بر دست داشتن درانفجارهای منطقه ریحانلی 2 ساعت پس از این حادثه نشان دهنده ناتوانی دولت ترکیه در کنترل وضعیت داخلی این کشور است.
الموسوی تأکید کرد: اردوغان زمانی که به گروههای تروریستی اعتماد کرد باید بازگشت عناصر این گروه‌ها به ترکیه را پیش بینی می کرد؛ وی با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد و شاید این انفجارها در نقاط دیگر سوریه نیز روی دهد، زیرا سازمان اطلاعات ترکیه دست این گروه‌های تروریستی را برای حرکت در ترکیه آزاد گذاشته است.
12-23:57

پربیننده ترین خبرها