دلیل تأخیر نشست ژنو 2 درباره سوریه

دلیل تأخیر نشست ژنو 2 درباره سوریه
سه شنبه 24 ارديبهشت 1392 - 13:50

العالم، دمشق - تحلیلگر سوری دلیل تاخیر در برگزاری نشست " ژنو2 "را ناتوانی غرب در پاسخگویی به سئوالات روسیه درباره روش خارج کردن تروریست ها از سوریه و معیارهای دوگانه غرب درباره القاعده و تروریسم دانست.

"شادی احمد" روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: تحول مواضع انگلیس در خصوص سوریه به دلیل تبعیت این کشور از آمریکا است؛ زیرا انگلیس هنگامی اعلام کرد که هیچ جایگزینی برای راهکار سیاسی در سوریه وجود ندارد که تغییرات مشخصی در مواضع آمریکا و غرب صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: با این حال قطر و ترکیه و دیگر حامیان گروه های مسلح توجهی به این تغییر موضع ندارند.
شادی احمد ادامه تسلیح مخالفان و گروه های مسلح در سوریه را بر خلاف توافق ژنو دانست و گفت، در این توافق نخست بر ضرورت زمین گذاشتن سلاح تأکید شده و پس از آن آغاز گفت و گوها و فرایند سیاسی.
شادی احمد اظهارات "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس درباره ادامه تسلیح با سلاح های غیر کشنده را بیانگر موضع گیری دوباره غرب و بازی کلامی دانست و گفت: دیپلماسی پیر انگلیس به خوبی آمریکا نمی تواند مسائل را دور بزند.
وی ادامه داد: زمان مشخصی برای نشست ژنو 2 تعیین نشده ولی لاوروف گفته است که این نشست طی یک ماه آینده برگزار خواهد شد.
شادی احمد تأکید کرد: طرف روس اعلام کرد که هیأت سوریه برای ورود به مذاکره مستقیم آماده است، ولی تا این لحظه هیچ گونه اراده سیاسی از طرف مقابل یا همان مخالفان و حامیان آنها دیده نشده است.
شادی احمد افزود: آنها نتوانسته اند حامیان خود را برای ورود به مذاکره قانع کنند و آنها همچنین نتوانستند به این سؤال لاوروف که گفته بود چه کسی القاعده را از سوریه خارج خواهد کرد، پاسخ بدهند.

MKH-13-23:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها