انفجار برای ایجاد اختلاف سنی - علوی در سوریه

انفجار برای ایجاد اختلاف سنی - علوی در سوریه
سه شنبه 24 ارديبهشت 1392 - 18:18

العالم - یک تحلیلگر سوری گفت: دشمنان سوریه و ترکیه می خواستند با توجه به تنش میان آوارگان سوری و شهروندان ترک ، با انفجارهای این شهر زمینه بروز فتنه اختلاف میان سنی - علوی را در ترکیه پدید آوردند.

" محمد نورالدین" در گفتگو با شبکه خبری العالم با تاکید بر این که آتش بحران سوریه بی شک، دامن آنکارا را خواهد گرفت، از دخالت ها و جنگ افروزی ترکیه در سوریه انتقاد کرد.

وی اظهار داشت: بحران سوریه، سوری، منطقه ای و بین المللی است و همه طرف های درگیر آن ، از کشورهای متخاصم با سوریه هستند.

تحلیلگر سوری با بیان این که ترکیه خود را در بحران سوریه به عنوان یک کشور متخاصم درگیر کرده است، خاطر نشان کرد: انفجارهایی که در شهر مرزی ریحانلی در نزدیکی مرز سوریه رخ داد، نتیجه طبیعی دخالت های آنکارا در بحران سوریه بود، زیرا نمی توان انتظار داشت ترکیه به جنگ افروزی در سوریه مشغول باشد و از آتش این بحران در امان بماند.

روز شنبه این هفته انفجار 2 خودرو بمب‌گذاری شده در شهر مرزی ریحانلی ترکیه واقع در نزدیکی مرز سوریه منجر به کشته شدن 50 نفر شد؛ نیروهای امنیتی ترکیه تاکنون 13 نفر را به اتهام دست داشتن در این  بمب‌گذاری‌ها بازداشت کردند.

انفجارهای شهر مرزی ریحانلی مرگبارترین حمله در ترکیه از زمان آغاز بحران 2 ساله سوریه است.

نور الدین افزود: یکی دیگر از اتفاقاتی که هفته گذشته در ریحانلی رخ داد، تظاهرات ترک های این منطقه بر ضد آوارگان سوریه بود؛ در واقع آوارگان سوری به باری بر دوش مردم این منطقه تبدیل شده اند و بین آوارگان و شهروندان ترک تنش به وجود آمده است، انفجار خودروهای بمب گذاری شده، ناشی از همین تنش هاست.

تحلیلگر سوری هدف از انفجار بمب در شهر ریحانلی را ایجاد درگیری های مذهبی دانست و گفت: دشمنان سوریه و ترکیه می خواستند فتنه ای علوی - سنی در ترکیه بر پا کنند، به همین سبب انفجارها در مرزهای ترکیه و سوریه اتفاق افتاد.

13-22:39 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها