كانون قضات مصر در برابر مرسی صف آرايي كرد

كانون قضات مصر در برابر مرسی صف آرايي كرد
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1392 - 18:26

كانون قضات مصر، ضمن مخالفت با طرح مجدد پيش نويس قانون "قوه قضائيه" در پارلمان، همایش "عدالت" را که به دعوت محمد مرسي برگزار می شود، رسما تحريم كرد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، شوراي اداري كانون قضات مصر، در بيانيه اي در پايان نشست فوق العاده امروز، همایشی را که تحت عنوان "عدالت" به دعوت محمد مرسي رییس جمهور برگزار می شود، به طور كامل تحريم؛ و تاكيد كرد كه هرگز در آن شركت نخواهد كرد.

اين بيانيه طرح مجدد پيش نويس قانون قوه قضائيه از سوي پارلمان مصر را علت اين تصميم بيان كرده است.

كانون قضات كه نماينده قانوني قضات مصر به شمار می رود، در اين بيانيه تاكيد كرده است كه شوراي عالي قضايي مصر بايد با حمایت از موضع قضات، فورا عدم مشاركت خود در اين كنفرانس را اعلام كند.

اين بيانيه وزارت دادگستري مصر را به تن دادن به خواست و اراده قضات، برآورده كردن خواسته هاي آنها و عدم مشاركت در كنفرانس مرسي، تشويق كرده است.

 

كانون قضات خاطرنشان كرده است كه اعضاي شرافتمند و مستقل مجلس شوراي مصر و نمايندگان احزاب مصري، هرگز به خود اجازه نمي دهند كه ابزاري در دست سلطه جوياني باشند كه مي خواهند بر دستگاه قضايي سيطره يابند.

شوراي عالي قضايي مصر پيشتر ضمن هماهنگي با ساير روسا و هيئت هاي قضايي، با صدور بيانيه اي،  با اشاره به پافشاري پارلمان بر بررسي  پيشنهادهای ارائه شده براي اصلاح قانون قوه قضائيه و تعيين يك جلسه فوري براي بررسي آن، فعاليت هاي مقدماتي براي برگزاري كنفرانس عدالت با نظارت مرسي را تعليق كرده بود.

 

اين شورا تاكيد كرد كه تصميم خود را پس از مشورت با روساي هيئت هاي مختلف قضايي از جمله دادگاه عالي قانون اساسي اتخاذ كرده است.

 

پربیننده ترین خبرها