بازداشت دانشجویان ترک به خاطر حمایت از سوریه

بازداشت دانشجویان ترک به خاطر حمایت از سوریه
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1392 - 22:51

پلیس ترکیه ضمن سرکوب اعتراضات دانشجویی در آنکارا که علیه سیاست های دولت ترکیه در قبال سوریه و انفجارهای شهرک الریحانیه شکل گرفته بود 15 دانشجو را بازداشت و یک تن را زخمی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پلیس ترکیه مانع حرکت دانشجویانی شد که می خواستند در اعتراض به سیاست های دولت ترکیه در قبال بحران سوریه و نیز انفجارهای شهرک ریحانلی، به سوی وزارت خارجه ترکیه تظاهرات کنند.


روزنامه "حریت" چاپ ترکیه امروز (چهارشنبه) نوشت: پلیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان که دانشجویان دانشگاه فنی خاورمیانه بودند، از گاز اشک آور استفاده کرد.
از سوی دیگر 20 تن از دانشجویان دانشگاه آنکارا ضمن تجمع در برابر وزارت خارجه، استعفای احمد داوود اوغلو وزیر خارجه را خواستار شدند.


بعد از این تجمع، دانشجویان می خواستند دست به اعتصاب بزنند، اما پلیس دخالت کرد و بعد از پرتاب گاز اشک آور به سوی معترضان،  15 نفر از دانشجویان را بازداشت و یکی از آنان را زخمی کرد.


کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب مردم جمهوری نیز پیش از این رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه را به دلیل مواضعش در قبال بحران سوریه، مسؤول انفجارهای ریحانلی دانسته بود و ضمن متهم کردن دولت ترکیه به ارسال سلاح به خاک سوریه، مسلحان معارض سوری را تروریست نامیده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها