مالکی : انفجارهای عراق، نتیجۀ تعصبات فرقه ای است

مالکی : انفجارهای عراق، نتیجۀ تعصبات فرقه ای است
پنج‌شنبه 26 ارديبهشت 1392 - 18:36

العام - نخست وزير عراق، با محکوم کردن نقش حزب منحل بعث در انفجارها و ترورهاي اخير این کشور، اظهار داشت: عمليات كشتار روزانه در عراق نتيجه تعصب و كينه توزي هاي فرقه ای - مذهبي صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از بغداد، "نوري المالكي" روز پنج شنبه در سخناني در گردهمايي که با عنوان "گورهاي دسته جمعي" در پایتخت عراق ترتیب یافته بود، گفت: خونریزی و خشونت در عراق، توسط عوامل حزب منحل بعث انجام می شود كه از زمان سقوط رژيم سابق در سال 2003 تا به امروز ادامه دارد.


وي افزود: كساني كه مردم را دسته جمعي زنده به گور كردند، همان كساني هستند كه امروز انسان هاي بي گناه را با بمب گذاري خودروها در بازار و مسجد و خيابان به قتل مي رسانند كه به غیر از افراد حزب منحل بعث، تعدادي از گروه های تروريستی از جمله القاعده نیز در این کار غیرانسانی دست دارند.
مالكي در ادامه گفت: حزب بعث يك حزب "نازي" و ملعون است كه از هیچ جنایتی در عراق فروگذار نکرده و دردناك آن كه این حزب هنوز مورد حمايت برخي گروههاست.

 

سخنان مالکی در شرایطی مطرح می شود که حملات تروریستی در عراق در روزهای اخیر افزایش یافته است.

در حملات تروريستي روز چهارشنبه در نقاط مختلف عراق، 34 نفر كشته و 81 نفر مجروح شدند . بيشتر اين انفجارها به صورت همزمان و از طريق ماشين هاي بمب گذاري شده در بغداد انجام شد.
منابع امنيتي عراق اعلام كردند که خودروهاي بمب گذاري شده مناطق كاظمين در شمال و المشتل و بغداد جديد در شرق و الحسينيه در شمال شرقي و السيديه در جنوب بغداد را هدف قرار دادند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها