تشکیل جبهه ضد ایرانی-روسی- چینی

گسترش تفکر تکفیری توسط عربستان و قطر در منطقه

گسترش تفکر تکفیری توسط عربستان و قطر در منطقه
پنج‌شنبه 26 ارديبهشت 1392 - 22:55

دمشق، العالم - يك حقوقدان سوري فاش كرد كه عربستان و قطر براي گسترش تفكر تكفيري در منطقه تلاش مي كنند و درصدد تشكيل جبهه ضد ايراني-روسي-چيني، به سبب پشتيباني اين كشورها از سوريه هستند.

"رياض صقر" پنج شنبه شب در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: انتشار تصاوير جنايات تروریست ها در سوريه نظير بيرون كشيدن قلب سربازان سوری و خوردن آن و همچنین تصاوير كشتار، تجاوز، سرقت و چپاول شهروندان این کشور توسط تروریست ها، نشان مي دهد كه اين جنایتکاران به هيچ وجه بويي از اسلام و انسانیت نبرده اند.

 

وي افزود: طرح آمريكا و رژيم صهيونيستي در سوریه بر پايه ترويج تحجر ديني از طريق فعاليت هاي القاعده، جبهه النصره و ديگر گروه هاي مشابه است تا با زير سئوال بردن اعمال و رفتار اين گروه ها، اسلام نیز زير سئوال برود و فتنه فراگير شود.

صقر تاكيد كرد: تروریست های در حال جنگ با ارتش سوریه به هیچ وجه منتسب به اسلام نيستند و این جنایتکاران دست پرورده عربستان، قطر و ديگر كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس هستند.

 

اين فعال سياسي و حقوقدان سوري با تاکید بر آن که تفكر تروریست ها در واقع آبشخوري سياه و تاريك است، تصریح کرد: تروریست ها به گمان خود به دنبال برقراري خلافت در سوریه هستند، حتي اگر لازم باشد اين خلافت را در روستايي با صد نفر جمعيت برقرار مي كنند و گواه اين مدعا، اعلام اين موضوع در روستاي تلكلخ يا هر مكان ديگري است كه تروریست ها آن را تحت تصرف خود درآورند.

 

وي با تاكيد بر تلاش عربستان و قطر براي صادر كردن وهابيت به كشورهاي منطقه، افزود: در نشست سران كشورهاي اسلامي در مكه، توافق محرمانه اي درباره تشكيل جبهه اي جهاني علیه ايران، روسيه و چين شكل گرفت و علت آن، حمايت و پشتيباني اين سه كشور از سوريه بود.

 

 صقر در پايان با بيان اين كه آمريكا تروريسم را به دو دسته مجاز و غيرمجاز تقسيم كرده، گفت: در حالي كه آمريكا در ظاهر جبهه النصره را در فهرست گروه هاي تروريستي قرار داده، با اين حال تحت عناوين مختلف از اين گروهک تروریستی حمايت مي كند و می بینیم که آمريكا به ظاهر تروريسم را در سراسر جهان غيرمجاز مي شمارد، مگر در سوريه.

16-14:06
26

پربیننده ترین خبرها