بحرین پایتخت شکنجه

بحرین پایتخت شکنجه
جمعه 27 ارديبهشت 1392 - 08:03

با وجود هزینه‌های سنگین حامیان رژیم آل‌خلیفه برای ارائه چهره‌ای سالم و درخشان از این رژیم در خارج از بحرین، افشای شیوه‌های مختلف آل‌خلیفه برای انتقام از مخالفان رسوایی های بسیاری را برای این رژیم به بار آورده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "مرآه البحرین" در گزارشی مفصل به شرح دردها و مشکلات بازداشت شدگان بحرینی در زندانهای این کشور پرداخت.
در این گزارش آمده است که نیروهای رژیم آل‌خلیفه در زندانها با استفاده از داروهایی خاص مانند "والیوم 10"، روج 2"، "مکادون"  و ... زندانیان سیاسی را به این داروها معتاد می کنند. استفاده از این داروها برای معتاد کردن افراد کم سن و سال و بازداشت شدگانی که سن آنها از 20 سال هم فراتر نمی رود شیوع بیشتری دارد.
علاوه بر این در زندانهای رژیم آل‌خلیفه به عمد توجهی به بیماری بازداشت شدگان سیاسی نمی‌شود که این امر باعث مرگ چندین نفر از آنان شده است. کارکنان و پزشکان درمانگاه ها در زندانها نیز افرادی هستند که از توانایی کافی برای برعهده گرفتن این وظیفه برخوردار نیستند.
پرداختن به امور دینی و مذهبی در زندانها ممنوع است، تا حدی که در برخی موارد از نماز خواندن افراد در نمازخانه زندان جلوگیری می شود.
وزارت کشور بحرین نیز با بازداشت شدگان سیاسی رفتاری کاملا تبعیض آمیز و نژادپرستانه دارد.
این بازداشت شدگان همچنین از دریافت مهمترین نیازها مانند آب و مواد غذایی محرومند، و برخی از آنان از دریافت وعده های غذایی ناسالم و بدون توجه به بیماری هایشان خبر داده اند.
نیروهای امنیتی زندانها همواره به صورت ناگهانی وسایل بازداشت شدگان را بازرسی می کنند. آنان در جریان این بازرسی های مستمر وسایل زندانیان را تخریب کرده و حتی لباسهای آنان پاره می‌کنند و اشیاء آنان را به سرقت می برند .
در این گزارش همچنین به شکنجه زندانیان سیاسی و رفتار و برخوردهای غیر انسانی با آنان اشاره شده است. در این شکنجه‌ها برخی از افسران بحرینی و برخی نیز بیگانه بوده به صورتی که حتی زبان عربی بلد نیستند.
این گزارش، دفتر حقوق بشر در وزارت کشور را به اهمال در بررسی شکایات بازداشت شدگان متهم کرده و بی توجهی به شکنجه زندانیان را مشارکت در مخفی کردن این جنایتها دانسته است.
این گزارش همزمان با فعالیتهایی تحت عنوان "بحرین پایتخت شکنجه" منتشر شده که هدف از آن افشای موارد نقض حقوق بشر به دست رژیم آل خلیفه است که بر اثر آن تا کنون بیش از 100 نفر در بحرین شهید شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها