خشم صهیونیست‌ها از فروش سلاح‌های روسی به سوریه

خشم صهیونیست‌ها از فروش سلاح‌های روسی به سوریه
جمعه 27 ارديبهشت 1392 - 17:55

العالم - در پی اعزام 10 ناو جنگی روسیه به سواحل سوریه و فروش موشک های ضد ناو روسی به دمشق، تزیپی لیونی وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی از فروش سلاح های ساخت روسیه به دمشق ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تزیپی لیونی پس از دیدار با گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان در تل آویو حملات ماه گذشته این رژیم به خاک سوریه را دفاع از خود دانست و گفت: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند.

 

وی همچنین با ابراز نگرانی از فروش سلاح های روسیه به سوریه، گفت: فروش اسلحه به سوریه نتیجه ای معکوس در برقراری ثبات منطقه دارد.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکائی، روسیه موشک های کروز ضدناو "یاخونت" که مجهز به رادارهای بسیار پیشرفته ای هستند را به سوریه فروخته است.

 

روسیه اخیرا 10 فروند کشتی جنگی خود را به پایگاه دریایی طرطوس اعزام کرده است؛ مقامات آمریکایی و اروپایی هدف روسها از این اقدام را "ممانعت از دخالت خارجی در سوریه" می دانند.

فروش سلاح های روسی به سوریه در حالی صورت می گرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در این هفته با سفر به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور تلاش کرد که وی را از فروش سامانه های پیشرفته زمین به هوا به دمشق منصرف کند.

 

پوتین در آن دیدار درباره هر اقدامی که وضعیت سوریه را پیچیده تر کند، به نتانیاهو هشدار داد.

 

از سوی دیگر جان برنان رئیس سازمان سیا روز گذشته ( پنجشنبه) به صورت غیرمنتظره وارد اراضی اشغالی شد؛ محور این دیدار گفتگو درباره سوریه عنوان شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها