گذرنامۀ جعلی، اشک قرضاوی را در آورد + فیلم

جمعه 27 ارديبهشت 1392 - 22:01

"یوسف القرضاوی" مفتی مصری الاصل قطر، در واکنشی انفعالی در قبال "جعلی" نامیده شدن گذرنامه فلسطینی اعطا شده به او در غزه از سوی تشکیلات خودگردان، در خطبه نماز جمعه امروز دوحه به گریه افتاد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، قرضاوی در سفر به غزه، در مسجد العمری نماز جمعه خواند و دولت فلسطین در غزه، به عنوان قدردانی، به اوگذرنامۀ فلسطینی اعطا کرد.

 

تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح، در واکنش به این اقدام، اعلام کرد: "آن که مشروعیت ندارد (حماس)، چیزی را به کسی بخشیده است که مستحق آن نیست".

 

قرضاوی در نماز جمعه امروز دوحه در حالی که به سختی تلاش می کرد جلوی جاری شدن اشک از چشمانش را بگیرد، ضمن انتقاد از مسئولان دولت خودگردان، تاکید کرد: "شکر خدا، گذرنامه قطری دارم و نیازی به گذرنامه فلسطینی ندارم".

 

وی همچنین ضمن ادعای ده ها سال خدمت به مساله فلسطین، از این که گذرنامه فلسطینی از او دریغ می شود و به کسانی با سطح خدمات پایین تر از او داده می شود، انتقاد کرد.

 

قرضاوی با صدای گرفته و بغض آلود مدعی شد: به‌خدا سوگند من از 15 سالگی برای خدمت به قضیه فلسطین تلاش کرده ام و الآن 72 سال است که در این راه تلاش می کنم".

 

این در حالی است که وزارت کشور فلسطین که خود را مرجع قانونی صدور گذرنامه فلسطینی می داند، در تاریخ 10 می سال جاری، با ارسال نامه هایی به همه کشورهایی که کشور فلسطین را به رسمیت می شناسند، به آن ها ابلاغ کرد که گذرنامه فلسطینی قرضاوی "جعلی" است و از این کشورها خواست "حامل این گذرنامه را توقیف کنند".

26

پربیننده ترین خبرها