چرا آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم حمله کرد؟

چرا آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم حمله کرد؟
شنبه 28 ارديبهشت 1392 - 19:31

بيروت، العالم - عضو مركز حقوق بشر بحرين درباره تلاش رژيم حاكم اين كشور براي عبور از خط قرمزها و سوق دادن مردم به سوي خشونت هشدار داد.

" فلاح ربيع " روز شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: سياست امنيتي كه مسئولان آل خليفه امروزه در بحرين درپيش گرفته اند "خط قرمزي" در آن وجود ندارد، به طوري كه به نواميس هتك حرمت و زنان را بازداشت مي كنند و مورد تهاجم قرار مي دهند.

 

ربيع افزود: در گزارش شريف بسيوني، رييس كميته حقيقت ياب بحرين، نيز به موارد متعدد نقض حقوق شهروندان از جمله هتك حرمت زنان و بازداشت شدگان اشاره شده است.

وي اظهار داشت: رژيم حاكم درمنامه، به اين مساله باور ندارد كه برخي از افراد خاص يا برخي از مراسم و شعائر ديني براي مردم سمبل هستند و آيت الله شيخ عيسي احمد قاسم، رئيس شوراي اسلامي علماي بحرين، براي مردم بحرين خط قرمز است و نبايد با وي مانند ديگر شهروندان برخورد شود، اگر چه همه شهروندان حرمت دارند.

 

عضو مركز حقوق بشر بحرين افزود: از اول ماه مي تا به امروز ، حدود 149 مورد يورش به منازل شهروندان و تعرض به آنان از سوي نيروهاي آل خليفه ثبت شده است كه اكثر اين يورش ها در ساعات اوليه روز و بدون مجوز ورود به منازل صورت گرفته است كه همه اين اقدامات برخلاف قوانين و مقررات بين المللي است.

 

فلاح هشدار داد كه مسئولان بحريني با انجام برخي اقدامات در صدد سوق دادن مردم به سمت خشونت هستند از آن جمله مي توان به تعدي به زنان و توسل به زور و استفاده گسترده از گازهاي سمي در مناطقي كه اعتراضي درآن جا صورت نمي گيرد و نيز استفاده از تريبون هاي رسانه اي با هدف تحريك احساسات طايفه اي اشاره كرد.

 

وي تصريح كرد كه يورش و حمله به منزل شيخ عيسى قاسم توسط نيروهاي آل خليفه نيز با هدف برانگيختن خشم مردم و كشاندن آنها به سوي خشونت بوده است.

عضو مركز حقوق بشر بحرين درعين حال گفت: مسئولان و چهره هاي انقلابي در بحرين، هوشيارند و اين ابزارها را مي شناسند و به همين دليل هر چند وقت يك بار تاكيد مي كنند كه اعتراض هاي مردمي مسالمت آميز است و در تريبون هاي مختلف ، مخالفت خود را با خشونت اعلام مي دارند.

 

فلاح ربيع تاكيد كرد كه واكنش هاي مردمي به حمله نيروهاي آل خليفه به منزل شيخ عيسى قاسم كه به شكل تظاهرات يا به صورت مختلف نمايان شد، نشان دهنده اين است كه اعتراض ها در بحرين تا دستيابي به خواسته هاي مردم ادامه دارد و اين تحرك ها مسالمت آميز خواهد بود.

 

عضو مركز حقوق بشر بحرين بار ديگر به مسئولان رژيم آل خليفه درباره تلاش هاي مكرر براي سوق دادن مردم به سوي خشونت هشدار داد و گفت: مخالفان و گروه هاي سياسي، معنوي و درصدر آن آيت الله  شيخ عيسى أحمد قاسم ، با هوشياري و تدبير خود و نيز با درنظر گرفتن امنيت و سلامت شهروندان، اينگونه تحركات را به شكست كشانده و ناكام گذاشته اند.

 

به دنبال اقدام تجاوزكارانه نيروهاي رژيم آل‌خليفه كه در نخستين ساعات روز جمعه (27 ارديبهشت ماه) با حمله به منزل آيت الله شيخ عيسي قاسم رئيس شوراي اسلامي علماي بحرين، به ارعاب زنان و كودكان و ايراد خسارت به لوازم منزل وي پرداختند، تظاهرات گسترده اي پس از نماز جمعه در غرب منامه برگزار شد و تظاهركنندگان اقدام نيروهاي آل خليفه را به شدت محكوم كردند.
اين كشور صحنه راهپيمايي ده ها هزار نفري مردم در حمايت از وي بود.

15:38  ـ  05/11/
 

پربیننده ترین خبرها