تجمع سلفی های تونس به درگیری با پلیس انجامید

تجمع سلفی های تونس به درگیری با پلیس انجامید
يکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 21:20

العالم، تونس - پیروان گروه سلفی تندروی " انصار الشریعه " در پایتخت و شهر قیروان تونس با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی افزایش تنش های سلفیون با دولت پس از انقلاب تونس و تندروی های گروه انصار الشریعه، دولت گردهمایی این گروه را در شهر قیروان ممنوع اعلام کرد و به سلفی ها درباره هرگونه قانون شکنی هشدار داد.

سلفی ها بدون توجه به هشدارهای پلیس تاکید کردند در قیروان تجمع خواهند کرد که این پیام، حضور گسترده ماموران امنیتی تونس را در ورودی ها و داخل این شهر به همراه داشت.

در پی این تحولات، سلفی ها در منطقه " التضامن " در غرب پایتخت و در اطراف مسجد منطقه " باب الشهداء " در مرکز قیراون با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

سلفی ها با آتش زدن لاستیک خودرو خیابان ها را بستند و به سوی پلیس سنگ پرتاب کردند و پلیس نیز با استفاده از گاز اشک آور آنها را متفرق کرد.

" بشیر النفزی" نماینده پارلمان تونس از حزب کنگره برای جمهوری با تاکید بر برخورد منطقی نیروهای امنیتی با تظاهرات غیر قانونی گروه انصار الشریعه به العالم، گفت: انقلاب و دولت تونس آزادی بیان و تظاهرات را تضمین کرده است؛ اما تظاهرات آشوبگرانه به معنای نقض قوانین است.

وی با تاکید بر اینکه انصار الشریعه همانند دیگر گروه ها باید پایبند به قانون باشند، افزود: گروه انصار الشریعه باید بدانند که نیروهای امنیتی آماده واکنش سریع به هر بی قانونی هستند.

نماینده پارلمانی حزب کنگره برای جمهوری با تاکید بر قانون شکنی این گروه سلفی تندرو، تصریح کرد:انقلاب و دولت تونس آزادی را در چارچوب قانون برای همگان تضمین کرده است.

درهمین حال " علی العریض " نخست وزیر تونس گفت مقامات کشورش به رهبران سلفی ها اجازه برگزاری سومین نشست سالانه جنبش سلفی را نمی دهند.

نخست وزیر تونس که در حال حاضر در قطر به سر می برد اعلام کرد رهبر جنبش سلفی در حملات تروریستی دست داشته است و نیرو های امنیتی تونس در جستجوی وی هستند.

گفتگوی علی العریض نخست وزیر تونس با شبکه تلویزیونی قطر در حالی انجام شد که یک درگیری صبح یکشنبه بین طرفداران جنبش سلفی و نیروهای امنیتی در مرکز تونس اتفاق افتاد .

وزارت کشور تونس اعلام کرد یازده نفر از نیرو های امنیتی و سه نفر از طرفداران جنبش سلفی در این درگیری زخمی شدند و اوضاع تحت کنترل نیرو های امنیتی است.
 19-18:38

پربیننده ترین خبرها