اعتراض دیده بان حقوق بشر به اعدام با شمشیر در عربستان

اعتراض دیده بان حقوق بشر به اعدام با شمشیر در عربستان
چهارشنبه 1 خرداد 1392 - 11:18

سازمان دیده بان حقوق بشر از اعدام پنج یمنی به وسیله شمشیر در عربستان انتقاد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "آدام کوگل" از مسؤولان سازمان دیده بان حقوق بشر  گفت: دولت عربستان با اعدام پنج نفر به وسیله شمشیر و به نمایش گذاشتن پیکرهای سر بریده آنها در ملأ عام، بار دیگر در صدر عناوین اخبار رسانه ها قرار گرفت.
کوگل افزود: فارغ از اتهاماتی که به آنها نسبت داده شده است، این مجازات زشت به عنوان ابزار مخوفی برای به نمایش گذاشتن وضعیت دستگاه قضایی عربستان تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که عربستان در ادعاهایش درباره تغییرات صادق است باید با تدوین قانون مجازات و اجرای محاکمه های عادلانه، از مجازات غیرانسانی پرهیز کند.
یادآور می شود وزارت کشور عربستان در بیانیه ای اعلام کرد پنج شهروند یمنی به اتهام تشکیل باند تبهکاری و ارتکاب چندین اقدام جنایی در عربستان از جمله سرقت مسلحانه و خفه کردن یک شهروند عربستانی محکوم شدند.
حکم اعدام این متهمان در میدان اصلی شهر جیزان مرکز استان جازان در جنوب غربی این کشور اجرا گردید و پس از آن اجسادشان بر روی سکویی آویزان شد.
دولت عربستان در 13 مارس گذشته نیز هفت جوان را که در سال 2006 به اتهام سرقت مسلحانه محکوم شده بودند اعدام کرد. این در حالی است که سازمان های مدافع حقوق بشر و به ویژه دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل از پادشاه عربستان درخواست کرده بودند آنها را مورد عفو قرار دهد.
از سوی دیگر وزارت کشور عربستان در بیانیه ای از اعدام یک شهروند به نام عبدالهادی العمری به علت ارتکاب قتل خبر داد.
براساس این بیانیه، العمری دیروز سه شنبه در ابها مرکز استان عسیر در جنوب غرب عربستان اعدام شد.
بدین ترتیب شمار کسانی که دولت عربستان از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون اعدام کرده به 46 نفر می رسد.
براساس اطلاعات و بیانیه های منتشره از سوی وزارت کشور عربستان، در سال گذشته نیز 76 نفر در این کشور اعدام شده اند.

پربیننده ترین خبرها