وزیر مصری تاکید کرد:

ایران، راه حلی برای بحران گردشگری مصر

ایران، راه حلی برای بحران گردشگری مصر
پنج‌شنبه 2 خرداد 1392 - 12:36

العالم - وزیر گردشگری مصر، گردشگران ایرانی را راه حلی برای بهبود وضعیت گردشگری در مصر دانست و ایران هراسی در این کشور را مبالغه آمیز خواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،"هشام زعزوع " وزير گردشگري مصر در گفتگو با شبکه یک تلویزیون مصر هراس برخی از جریان ها از گسترش تشیع بر اثر بازدید گردشگران ایرانی از اماکن مذهبی مصر را مبالغه آميز و بعید دانست و گفت: گردشگري ايراني راه حل گسترده ای برای بهبود بخش گردشگري در مصر است.

وزير گردشگري مصر با اشاره به توسعه گردشگری پس از دوران ناآرام انتقال سیاسی گفت: در سال 2011 ، 9 میلیون و در سال 2012 ، 11.5 میلیون نفر گردشگر به این کشور سفر کرده اند.

وی تاکید کرد که وزارت خانه اش تلاش می کند تعداد گردشگران را در سال 2013 به حدود 14 ميليون نفر برساند.

هشام زعزوع التهابات سیاسی در قاهره و دیگر استان های کشور را عاملی برای ضربه زدن به وضعیت گردشگری دانست و گفت: گردشگري فرهنگي همواره از قاهره آغاز مي شد؛ از این رو اگر اشكالي در برنامه هاي گردشگران در قاهره رخ دهد، ممکن است کل سفر لغو شود و گردشگر به كشورش باز گردد.

روز سه شنبه این هفته جلسه پارلمان مصر به صحنه بحث و جدل نمایندگان درباره سفر گردشگران ایرانی به مصر تبدیل شد؛ نمایندگان حزب آزادی و عدالت (حزب حاکم و شاخه سیاسی اخوان المسلمین) و الوسط از یک سو، و نمایندگان حزب سلفی نور در پارلمان مصر موافقان و مخالفان سفر گردشگران جمهوری اسلامی ایران به مصر بودند.

نمایندگان حزب سلفی نور در پارلمان ایران و شیعه را بدتر از یهود خواندند و خواستار سنی کردن شیعه های مصری شدند؛ " ثروت عطاالله " یکی از نمایندگان سلفی یکی از خوبی های رژیم مبارک را نداشتن رابطه با ایران دانست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها