نماینده مجلس ایران مطرح کرد:

ایران هراسی برای جلب رضایت آمریکا و اسرائیل

ایران هراسی برای جلب رضایت آمریکا و اسرائیل
پنج‌شنبه 2 خرداد 1392 - 15:06

العالم، تهران - نماینده مجلس شوراي اسلامي با رد اتهام های اخیر عربستان سعودی ضد کشورمان، این پدیده را دارای مصارف داخلی و برای راضی کردن آمریکا و اسرائیل از جانب ریاض دانست.

"ناصر السودانی" در گفت و گو با شبکه خبری العالم ضمن رد هرگونه دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه به ویژه عربستان سعودی، گفت: سیاست آمریکا وصهیونیست ها " تفرقه بیانداز و حکومت کن" است و آن ها روابط نزدیک ملت ها و دولت های اسلامی را نمی خواهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، افزود: عربستان با طرح سناریوی جدیدی که مصرف داخلی دارد، تلاش می کند چهره ایران را تخریب کند تا آمریکا و صهیونیست ها را راضی نگه دارد؛ زیرا این کشورها بعد از پیروزی های اخیر ارتش سوریه علیه تروریست ها خشمگین هستند.

وی خاطر نشان کرد: برخی سناریوها به عربستان دیکته میشود، زیرا این کشور نشان داد که ناتوان از اتخاذ مواضع شفاف به نفع ملت های مسلمان است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اظهار شگفتی از اتهام های عربستان ضد ایران، گفت: چگونه است که عربستان رژیم صهیونیستی را به جاسوسی ضد ریاض متهم نمی کند؛ اما جمهوری اسلامی ایران را که احترام زیادی برای این کشور قائل است، متهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: سناریویی که ریاض از آن سخن می گوید همان است که قبلا نیز در قضیه ترور سفیر عربستان در نیویورک مطرح شد و بعدها ریاض به خطای خود اعتراف کرد.

سودانی افزود: امت اسلامی نیازمند وحدت، آرامش، ثبات و امنیت است و ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی کسب کرده که می توان آن ها را برای پیشرفت کل امت اسلامی بکار برد.

وی با اشاره به تفرقه افکنی های آمریکا و صهیونیسم میان ملت ها و دولت های اسلامی از فرهیختگان عربستانی خواست به حکام شان درباره مشارکت با آمریکا و صهیونیسم هشدار دهند.

وزارت کشور عربستان اخیرا با ادعای بازداشت 10 تن به اتهام جاسوسی برای ایران  اعلام کرد در 2 ماه اخیر 28 تن به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده اند.

جمهوری اسلامی ایران این اتهامات را رد و ان را کذب خوانده است.

05-18-56

پربیننده ترین خبرها