"جان کری برای پنهان کردن شکست، ساندویچ می‌خورد"

جمعه 3 خرداد 1392 - 09:37

وزیر خارجه آمریکا، پس از دیدار روز پنجشنبه خود با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان در رام الله، برای خوردن ساندویچ به یک رستوران رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، حضور وزیر امور خارجه آمریکا در یک رستوران برای خوردن ساندویچ و شیرینی محلی فلسطینی، واکنش های تمسخر آمیزی را در میان فلسطینیان و کاربران اینترنت به همراه داشت.


جان کری پس از دیدار با محمود عباس، ناگهان تصمیم گرفت برای خوردن غذا به یک "فست فود" در شهر رام الله سر بزند، تا در ادامه سیاست "ساندویچی" سران آمریکا، توجه خبرنگاران و رسانه ها را به این اقدام خود جلب کند و عدم موفقیت در ازسرگیری مذاکرات سازش را تا حدودی پنهان کند.


خوردن غذا در رستوران های عمومی، رفته رفته به یک "رویه" برای سردمداران واشنگتن تبدیل می شود، اما جالب آن است که این شیوه معمولا در حاشیه دیدارهایی به اجرا در می آید که سران کاخ سفید خوش ندارند اخبار سیاسی مربوط به آن سفر چندان مورد توجه رسانه ها قرار گیرد، به ویژه آن که رسانه ها و افکار عمومی غرب، به این قبیل اخبار حاشیه ای توجه بسیار نشان می دهند و خبرهای اصلی آن روزها کمرنگ جلوه می کند.


این اقدام جان کری هم در میان کاربران فلسطینی موجی از واکنش ها را به همراه داشت و آن را نشانه شکست و ناامیدی آمریکا از تلاش های انجام شده برای احیای روند سازش دانستند.


یک فلسطینی در زیر تصویر منتشر شده از وزیر خارجه آمریکا در حال خوردن ساندویچ "شاورما" چنین نوشت: تو آمده ای که برای قضیه فلسطین راه حلی پیدا کنی یا شاورما و شیرینی بخوری؟!
 

کاربر دیگری هم در حاشیه تصویری که جان کری را "ایستاده" در حال خوردن ساندویچ نشان می دهد، نوشته است: "قیافه اش که خیلی گرسنه به نظر می رسد... امیدوارم ساندویچش فاسد نباشد، هرچند بادمجان بم آفت ندارد!"

پربیننده ترین خبرها