روحانی تونسی: جنگیدن با نظام سوریه حرام است

روحانی تونسی: جنگیدن با نظام سوریه حرام است
جمعه 3 خرداد 1392 - 13:54

خطیب مسجد جامع الزیتونه تونس اعلام کرد: آنچه از دو سال پیش در کشورهای عربی اتفاق می افتد، سایکس پیکو جدید و توطئه ای برای تجزیه این کشورها است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم حسین العبیدی در مصاحبه با روزنامه اینترنتی التونسیه گفت: اسلام جنگیدن با مسلمانان را حرام کرده است . جهاد واقعی جنگیدن با "اسرائیل" است.

وی افزود: جنگیدن با کشور مسلمان سوریه شرعاً جایز نیست و هر فردی که برای جنگیدن با مردم مسلمان سوریه به این کشور برود؛ مرتکب فعل حرام "خودکشی" شده، دنیا و آخرتش را تباه کرده است و سرنوشتی به جز جهنم نخواهد داشت.

 خطیب مسجد جامع الزیتونه تونس تصریح کرد: افرادی که در سوریه با نظام این کشور می جنگند، سنگین ترین ضربه را به اسلام وارد می کنند.

 العبیدی خطاب به جوانان تونسی که فریب خورده و به سوریه اعزام می شوند، گفت: ای جوانانی که به ابزار دست استعمار بی دین تبدیل شده و  فریب خورده اید! اگر به جای این کار، برای بازسازی تونس تلاش کنید و به مردم کشورتان کمک کنید، خداوند خیر دنیا و آخرت را به شما اعطا می کند.

 وی افزود: اسلام مخالف خشونت و تروریسم است و در این امر بدیهی هیچ شکی نیست.

العبیدی درباره پدیده شستشوی مغزی جوانان تونسی هشدار داد و گفت: جوانان تونسی که به سوریه اعزام می شوند، قربانیان پدیده "شستشوی مغزی" هستند . پدیده شستشوی مغزی در صورتی که جوانان درک دینی خود را بالا نبرند، بیش از پیش دامنگیر آنها خواهد شد و در دام آن خواهند افتاد.  

العبیدی گفت : کشورهای عربی یک دشمن مشترک دارند که قرن ها با آن جنگیدند و این دشمن همان استعمار پیر است که دوباره دست به کار شده است . ناتو دهان خود را برای بلعیدن کشورهای عربی بازکرده است ولی ما عرب ها فقط نظاره گر هستیم و از توطئه های استعمار غافلیم.

العبیدی به درگیری اخیر سلفی ها با نیروهای امنیتی تونس اشاره کرد و گفت: استعمار پشت پرده درگیری سلفی ها با نیروهای امنیتی تونس قرار دارد و می خواهد بار دیگر توطئه توسعه طلبانه و سیطره جویانه خود را اجرا کند.

خطیب مسجد جامع الزیتونه در ادامه، انتقال دختران تونسی به سوریه برای "جهاد نکاح" در کنار مخالفان مسلح نظام دمشق را غیرشرعی دانست و گفت : چنین اقدامی غیرشرعی است و اسلام آن را به هیچ وجه جایز نمی داند.

این در حالی است که "عثمان بطیخ" مفتی کل تونس نیز اخیراً اعلام کرده که جنگیدن و جهاد، فقط با رژیم صهیونیستی واجب است و نباید جنگ با نظام سوریه را "جهاد" نامید.

مفتی تونس تصریح کرده است که جوانان تونسی فریب وعده های مالی طرف های خارجی را خوردند و برای جنگیدن به سوریه منتقل شدند.

 

پربیننده ترین خبرها