خشم اردنیها از نشست "دوستان سوریه" در امان

خشم اردنیها از نشست
جمعه 3 خرداد 1392 - 14:39

جنبش خلق اردن، برگزاری کنفرانس موسوم به "دوستان سوریه" در خاک این کشور را محکوم کرد و آن را مغایر با منافع دولت و ملت اردن؛ و تلاشی برای ناکام کردن توافقات اخیر آمریکا و روسیه و کنفرانس ژنو-2 دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش خلق اردن با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: تنها راه حل بحران سوریه، گفت و گوی ملی سوری – سوری است و تنها کسی که می تواند سرنوشت مردم سوریه را مشخص کند، سوری ها هستند.

 

این جنبش اردنی همچنین، نام گذاری شرکت کنندگان در این کنفرانس به عنوان "دوستان سوریه، یا گروه رُم یا گروه اصلی" را نیز محکوم کرد و خطاب به دعوت کنندگان برای برگزاری این کنفرانس و شرکت کنندگان آن، گفت: هر نامی که می خواهید بر این کنفرانس بگذارید، اما بدانید هر نامی که می گذارید دروغی بیش نیست، دروغی که باید آن را آنفلوآنزای سیاسی و رسانه ای خواند که حتی ساده لوح ترین ِ مردم هم آن را باور نمی کنند.

 

از سوی دیگر "ناجی الزعبی" سرهنگ بازنشسته ارتش اردن و دبیر کارگروه خبرنگاران و فرهنگیان اردنی در حمایت از سوریه، در مقاله ای تحت عنوان "کنفرانس دشمنان سوریه" نوشت: این کنفرانس، جز خسارت های بیشتر و عمق بخشیدن به خطرها و بحران هایی که میهن عربی و ملت ما را تهدید می کند، ارمغان دیگری ندارد و باعث درد و رنج مردم و ریختن خون شمار بیشتری از شهروندان سوری خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: اردن با پذیرش میزبانی این کنفرانس، بصیرت خود را از دست داده و بیش از پیش به امپریالیسم وابسته شده است، در حالی که برای امپریالیسم مهم نیست که از اردن به عنوان برگ برنده ای در قمار خود استفاده کرده و سرنوشت اردن را در بازی خود "قمار" کند و سپس اردنی ها را به حال خود رها سازد.

 

دبیر کارگروه خبرنگاران و فرهنگیان اردنی در حمایت از سوریه خاطر نشان کرد: کنفرانس موسوم به دوستان سوریه، نابسامانی و پستی و تحقیر هر چه بیشتر را برای اردن به همراه خواهد داشت و از جایگاه رسمی اردن در منطقه و جهان خواهد کاست و اردن را درگیر توطئه ای ضد سوری خواهد کرد تا در مقابل، سران نظام اردن به منافع شخصی و مبالغی پول برسند.

 

امان، پایتخت اردن، دو روز پیش در اعتراض به برگزاری کنفرانس دوستان سوریه، عرصه فعالیت های گسترده ای از قبیل تحصن در مقابل محل برگزاری کنفرانس و تظاهرات گسترده به همراه آتش زدن پرچم استعمار فرانسه بود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها