عربستان: مواضع ایران درباره شیخ عیسی قاسم دخالت است !

عربستان: مواضع ایران درباره شیخ عیسی قاسم دخالت است !
دوشنبه 6 خرداد 1392 - 11:23

وزارت خارجه عربستان سعودی مدعی شد، مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمله نیروهای امنیتی به منزل شیخ عیسی قاسم رئیس شورای اسلامی علمای بحرین، دخالت در امور این کشور به شمار می آید !

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، درحالیکه نیروهای اشغالگر سعودی از آغاز خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین به هدف کمک به رژیم آل‌خلیفه در سرکوب اعتراضها به این کشور اعزام شده و همچنان در این کشور به سر می‌برند؛ وزارت خارجه عربستان اظهارات معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمله به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم را غیر قابل قبول و مداخله جویانه دانست !
در این بیانیه آمده است: "بیان این اظهارات، اقدامی غیر مسؤولانه در روابط بین المللی و منطقه‌ای است و کاملا با اصول سازمان ملل متحد متناقض است؛ و در قوانین بین المللی و سازمان شورای همکاری اسلامی بر ضرورت احترام به حاکمیت و استقلال کشورها تأکید شده است."
نیروهای رژیم آل خلیفه حدود دو هفته قبل در اقدامی کاملا اهانت آمیز و تجاوزکارانه به منزل "آیت الله شیخ عیسی قاسم" یورش برده و پس از ارعاب زنان و کودکان به لوازم منزل وی خسارتهایی را وارد کردند.
"حسین امیر عبداللهیان" معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه با محکوم کردن حمله به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم، درباره عواقب آن هشدار داده و آن را موضوعی فراتر از مسائل داخلی بحرین و مرتبط با جهان اسلام خوانده بود.

موضع گیری شدید عربستان سعودی در خصوص اظهارات حسین امیر عبداللهیان در حالی است که نظامیان اشغالگر سعودی از آغاز خیزش مردم بحرین نقش عمده ای را در پشتیبانی از نیروهای رژیم آل‌خلیفه در سرکوب تظاهرات و اعتراض های مسالمت آمیز مردم این کشور ایفا کرده اند.
عربستان سعودی همچنین بارها تلاش کرده است که بحرین را تحت عنوان تشکیل کنفدرالیسم، به خاک خود الحاق کند.

پربیننده ترین خبرها