قاتلان بحرینی ها تبرئه می شوند

قاتلان بحرینی ها تبرئه می شوند
دوشنبه 6 خرداد 1392 - 14:06

رژيم آل خليفه قاتلان شهروندان را بعد از محاكمه هاي صوري تبرئه مي كند.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، رژيم آل خلیفه از طريق دستگاه قضايي تبرئه قاتلان شهروندان را مدت كوتاهي بعد از صدور حكم آنان اعلام كرد. اين درحالی است که این افراد مستقيما در قتل شهروندان دست داشته اند.

جمعيت وفاق در بیانیه ای اعلام كرد: روند و جزئيات محاكمه ها شفاف و روشن نبوده و اين امر ماهیت محاكمه ها را منعكس مي كند. 

در این بیانیه آمده است: سرعت تبرئه يا كاهش دوره محكوميت به چند ماه بيانگر اين واقعيت روشن است كه اين حكم ها واقعي نيست بلكه سياسي و صوري است.

جمعیت وفاق خاطرنشان کرد: از این محاکمه ها براي فريب نهادهاي بين المللي استفاده مي شود؛ و اين سياست تكراري و هدفمندي است كه رژيم آل خليفه از آن براي فرار از اجراي توصيه هاي بسيوني و توصيه هاي ژنو و خواسته هاي موسسه هاي حقوقي و بين المللي در پيش مي گيرد.

در این بیانیه آمده است: رژيم بحرين به سياست هدفمند خود در تبرئه قاتلان مردم با محاكمه هاي صوري ادامه مي دهد و اين بيانگر آن است كه رژيم آل خليفه برای خون مردم بحرين ارزشي قائل نيست.

دادگاه استيناف رژیم بحرین حكم تبرئه دو پليس را تاييد كرد. اين دو پليس به قتل "فاضل المتروك" متهم هستند.

شهيد فاضل المتروك در دومين روز آغاز انقلاب در 15 فوريه 2011 عمدا و از مسافت كوتاه هدف اصابت گلوله قرار گرفت.

دادگاه رژیم بحرین همچنین به دوره محكوميت يكي از نيروهاي وزارت كشور پايان داد. اين شخص به قتل "هاني عبدالعزيز" متهم است.

"هاني عبدالعزيز" پس از تعقیب و گریز از فاصله نزدیک هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. دادگاه در اين پرونده حكم هفت سال زندان را به شش ماه حبس كاهش داد و اين مدتي است كه متهم اصلی پرونده آن را سپري کرده است .. و حتی معلوم نيست که آيا قاتل در بازداشت بوده يا آزاد.

جمعيت وفاق تاكيد كرد: اين محاكمه ها صوري است؛ و صدور حكم هايي برای تبرئه قاتلان، مجرمان و هدر دادن خون بيش از 150 شهيد نشان مي دهد كه عدالت واقعي وجود ندارد و دولت همچنان به دنبال براي انتقام گرفتن از مخالفان است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها