انتقاد بشار اسد از ریاض ، آنکارا و دوحه

انتقاد بشار اسد از ریاض ، آنکارا و دوحه
پنج‌شنبه 9 خرداد 1392 - 11:21

العالم - رئیس جمهوری سوریه با محکوم کردن نقش ترکیه، عربستان و قطر در حمایت از گروه‌های مسلح عنوان داشت که حدود صد هزار تن از افراد مسلح با تابعیت‌های عربی و غیر عربی با حمایت این کشورها وارد سوریه شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم بشار اسد سوریه در گفت و گو با شبکه المنار که قرار است امروز ( پنجشنبه ) پخش شود ، با تاکید بر اینکه صدهزار فرد مسلح دارای تابعیت‌های عربی و غیر عربی برای مبارزه با نظام سوریه وارد این کشور شده‌اند عنوان داشت که دمشق نخستین محموله موشک‌های اس 300 روسی را تحویل گرفته است.

وی افزود: ارتش سوریه دستاوردهای بزرگی را در رویارویی با افراد مسلح در این کشور محقق کرده است. سوریه و حزب الله لبنان در یک جبهه در کنار هم قرار دارند.

رئیس جمهوری سوریه همچنین گفت: برخی از نیروهای حزب الله لبنان در مناطق مرزی سوریه با لبنان حضور دارند؛ اما این ارتش سوریه است که با گروه‌های مسلح می‌جنگد و درگیری‌ها را مدیریت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این درگیری‌ها تا زمان از بین رفتن تروریست‌ها ادامه خواهد داشت.

اسد با محکوم کردن نقش ترکیه، عربستان و قطر در حمایت از گروه‌های مسلح عنوان داشت که حدود صد هزار تن از افراد مسلح با تابعیت‌های عربی و غیر عربی با حمایت این کشورها وارد سوریه شده‌اند.

وی افزود: دمشق به صورت اولیه تصمیم گرفته است تا در نشست ژنو 2 مشارکت کند.

اسد در خصوص حمله اخیر اسرائیل علیه سوریه عنوان داشت: ارتش سوریه فورا به هرگونه تجاوز جدید اسرائیلی علیه خاک خود پاسخ خواهد داد. دولت سوریه با هیچ گروه سوری که بخواهد برای آزادسازی‌ بلندی‌های جولان تلاش کند مبارزه نخواهد کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها