"معارضین سوری به فکر پر کردن جیب خود هستند"

جمعه 10 خرداد 1392 - 12:34

رئیس کمیته هماهنگی مخالفان سوری در خارج از کشور ضمن مخالفت با ورود هرنوع تسلیحاتی به سوریه، بسیاری از معارضین را "تاجر" و "سوداگر" نامید و اظهار داشت: کنفرانس "ژنو 2" می تواند دوباره امکان یک راه حل صلح آمیز در کشورش را فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "هيثم مناع" ضمن مخالفت با اجازه ورود هرگونه سلاح و تروریست به سوریه از سوی هر یک از جناح ها و گروه ها تصریح کرد: موضع خود را به مقامات روسی و کشورهای اروپایی و همه گروهها درگیر در معاملات تسلیحاتی اعلام کرده ایم.


وی افزود: "تئوری تغییر توازن قدرت از لحاظ سیاسی و نظامی سخیف ترین تئوری است، چرا که در چند ماه اخیر واژۀ "پیروزی نظامی" از قاموس درگیری های سوریه  بیرون آمده و ادامه درگیری ها جز ویرانی کشور و قتل عام مردم نتیجه دیگری ندارد.


هيثم مناع که با پایگاه خبری "دي برس" سخن می گفت، افزود: اندیشۀ مرتبط با وارد کردن سلاح برای تغییر توازن قدرت، ایده ای است که طرفداران راه حل نظامی ترویج  می کنند. البته خود آنان هم بر این باورند که این راه حل عملی نیست، اما برای پر کردن جیب ها و سودجویی بیشتر به آن ادامه می دهند.


وی گفت: شمار بسیاری از معارضان سوری، تاجر و سوداگر؛ و یا از مسئولان عالی رتبه نظامی هستند و می خواهند جیب خود را پر کنند و به تازگی هم کمکی در حدود 5 میلیارد دلار دریافت کرده اند.


رئیس کمیته هماهنگی مخالفان سوری با طرح این سوال که "آنان این پول را از کجا آورده و چگونه مصرف خواهند کرد؟"، مخالفت خود را با تصمیم اتحادیه اروپا در لغو تحریم تسلیحاتی در سوریه اعلام کرد.

 

مناع ادامه داد: کنفرانس "ژنو 2" درباره سوریه، ایده ایست که کمیته هماهنگی مخالفان سوری از ماه ها پیش مطرح و از آن حمایت کرده است و سپس شرکت کنندگان در کنفرانس نجات ملی مخالفان سوریه که در سال 2012 در دمشق برگزار شد دراین باره به جمع بندی رسیدند.

 

وی ابراز امیدواری کرد که کنفرانس بین المللی "ژنو2 "درباره بحران سوریه بتواند امکان اتخاذ راه حل سیاسی را فراهم آورد و به درگیری های نظامی مخرب و دردناک در سوریه پایان ببخشد. مناع همچنین بر موافقت کمیته هماهنگی مخالفان با برگزاری این کنفرانس تاکید کرد.

 

رئیس کمیته هماهنگی مخالفان سوری در خارج از کشور، تلاشهای گروه موسوم به "ائتلاف ملی مخالفان" در نشست استانبول را فرمایشی دانست و خاطرنشان کرد: ایالات متحده در حال حاضر دریافته است که ادامه جنگ در سوریه به ضرر متحدانش در منطقه خواهد بود و هرچند به تضعیف ارتش سوریه و یا فرسایش گروه تروریستی موسوم به  جبهه النصره می انجامد، اما آنچه اتفاق می افتد گسترش جنگ در منطقه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها