به دنبال كشف مواد شيمیايي از عناصر جبهه النصره؛

سوريه از تركيه درباره محموله گاز سارین توضیح خواست

سوريه از تركيه درباره محموله گاز سارین توضیح خواست
شنبه 11 خرداد 1392 - 12:46

بازداشت چند تن از عناصر گروه تروریستی جبهه النصره در شهر اضنه تركيه با موج درخواست هاي سوريه و جامعه بين المللي براي روشن شدن جزئياتی درباره این افراد همراه شده است؛ چرا که این افراد با خود محموله گاز شیمیایی سارين همراه داشتند.

ناظران گفتند كه به احتمال زياد، تهديد شيميايي گروه هاي مسلح ممكن است به خارج از مرزهاي جغرافيايي سوريه گسترش يابد؛ بويژه با توجه به اينكه كشورهاي غربي به اين گروه ها تسهيلات مي دهند.

"طالب ابراهيم" پژوهشگر سياسي سوري روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: سلاح شيميايي از ليبي به مقصد سوريه بارگيري شد تا مخالفان پس از استفاده از اين سلاح در سوريه دولت را به استفاده از آن متهم كنند؛ اين سلاح ها تقريبا به طور كامل در اختيار جبهه النصره است.
وي افزود: جبهه النصره مقاصدي دارد كه با اهداف حاميانش متفات است؛ و معتقدم كه اين گروه به سمت قاره اروپا در حركت است و چه بسا اهدافي را در داخل تركيه و دورتر از آن هدف قرار دهد ..  ما بارها گفته ايم كه بازي سوريه در چارچوب مرز اين كشور باقي نخواهند ماند.
از سوی دیگر منابع نظامي از نزديك بودن عمليات گسترده ارتش سوریه براي كنترل ورودي هاي جهت قطع حمایت های تسلیحاتی از گروههاي مسلح در شمال سوريه خبر مي دهند. همزمان نيز ارتش سوریه به عمليات ويژه خود ادامه مي دهد و نیروهای ارتش تلاش يك گروه مسلح براي ورود از خاك تركيه به سمت روستاي السرحانيه از توابع شهر القصير را خنثي كردند.
"بديع صقور" عضو مجلس مردم سوريه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ارتش سوريه اعتقاد راسخ دارد كه براي دفاع از سرزمين و محافظت از ملت سوريه ايجاد شده است بر همين اساس ارتش بر پايه يك طرح موفق توانست گروههاي مسلح مستقر در شهر القصير را محاصره کند.

tt-31-21:33

پربیننده ترین خبرها