مردم انگلیس با تسلیح تروریست ها در سوریه مخالفند

مردم انگلیس با تسلیح تروریست ها در سوریه مخالفند
يکشنبه 12 خرداد 1392 - 18:48

براساس جدیدترین نظرسنجی انجام شده در انگلیس، اغلب مردم این کشور با مسلح کردن تروریستهای حاضر در سوریه مخالفند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بر اساس یک نظرسنجی که از سوی مؤسسه اوپینیوم Opinium انجام گرفته، هفتاد و هشت درصد ( 78% ) مردم انگلیس معتقدند که ارتش کشورشان پس از مشارکت در جنگ های عراق و افغانستان ضعیف شده است و تنها کمتر از یک چهارم آنها معتقدند که دولت لندن باید از شورشیان فعال در سوریه حمایت تسلیحاتی کند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا اخیراً ممنوعیت ارسال اسلحه برای تروریست های مسلح فعال در سوریه را لغو کرده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که تنها بیست و چهار درصد (24%) از مردم انگلیس از ارسال اسلحه و کمک های نظامی به مخالفان سوری حمایت کردند و پنجاه وهشت درصد (58%) نیز خواهان ارسال کمک های بشردوستانه به متضررین از بحران دو ساله سوریه هستند.

در همین حال، اتحادیه اروپا هفته گذشته ممنوعیت ارسال اسلحه به گروه های مسلح فعال در سوریه را لغو کرد. ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد که ممنوعیت ارسال اسلحه به گروه های مسلح فعال در سوریه، این گروه ها را از حق دفاع از خود در برابر ارتش کاملاً مسلح این کشور محروم می کند.

اما این نظرسنجی نشان می دهد که هفتاد و هشت درصد ( 78% ) مردم انگلیس معتقدند که کشورشان به علت مشارکت در جنگ های عراق و افغانستان توان خود را از دست داده و ضعیف شده است و دیگر قدرت دخالت در جنگی دیگر را ندارد و هفتاد و دو درصد ( 72% ) نیز معتقدند که انگلیس دیگر نمی تواند نقش قدرت نظامی بزرگ را ایفاء کند.

نظرسنجی مؤسسه اوپینیوم حاکیست، شصت و نه درصد  ( 69% ) مردم انگلیس معتقدند که دولت باید قدرت نظامی خود را فقط برای حفاظت از خاک کشور به کار بگیرد.

در این نظرسنجی، شصت درصد ( 60% ) مردم انگلیس با دخالت کشورشان در عراق و افغانستان مخالفت و سی درصد ( 30% ) موافقت کرده اند. چهل و شش درصد ( 46% ) از آنان نیز با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در لیبی موافق و سی و دو درصد ( 32% ) مخالف بوده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها