توهم آرامش در پادشاهی شن

توهم آرامش در پادشاهی شن
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 14:05

روزنامه انگلیسی در گزارشی صلح و آرامش عربستان را توهم توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گاردین امروز (دوشنبه) در مطلبی عربستان را پادشاهی شن توصیف کرد و نوشت: عربستان سعودی تا این لحظه از تغییرات گسترده در امان مانده و از آرامش برخوردار است؛ ولی صلح حاکم بر این کشور در حد توهم است.
گاردین تأکید کرد: عربستان سعودی مبالغ هنگفتی بالغ بر 219 میلیارد دلار را برای تأمین اجتماعی و زیرساختها هزینه کرده است .. رقمی که دو برابر حجم طرح نجات در یونان است.
این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: ملک عبدالله پادشاه عربستان که امسال 90 ساله می شود، اخیرا فزرندش "متعب" را به عنوان وزیر گارد ملی تعیین کرده است؛ اقدامی که به هدف هموار کردن راه جهت ولیعهدی صورت گرفته .. اما احمقانه است که فکر کنیم با این اقدام وضعیت کشور عربستان بدتر نخواهد شد.
گاردین ادامه داد: دو نفر از فعالان عربستانی به اتهام فتنه و اعطای اطلاعات غلط به رسانه ها به 10 سال زندان محکوم شده اند .
گاردین به نقل از سلمان العوده از فعالان سعودی نوشت: در صورت پافشاری دستگاه های امنیتی برای کنترل امور به دست خود، اوضاع عربستان بدتر خواهد شد و هرگونه امید برای اصلاح از بین خواهد رفت.
این روزنامه خاطرنشان کرد: 20 تن از فرزندان آل سعود در انتظار نوبت خود برای خلافت هستند.
گاردین هشدار داد: شنیدن صدای تغییر در مرحله انتقالی آینده در عربستان ضروری است؛ چرا که هنوز فرصت هایی برای تغییر مسالمت آمیز وجود دارد، ولی در صورت نادیده گرفتن این صدا آنچه که در کشورهای نزدیک اتفاق افتاد در عربستان نیز روی خواهد داد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها