تفاوت میدان تقسیم و میدان لؤلؤه از نگاه واشنگتن

تفاوت میدان تقسیم و میدان لؤلؤه از نگاه واشنگتن
سه شنبه 14 خرداد 1392 - 21:48

لندن، العالم ـ عضو جمعيت وفاق بحرين، مواضع دولت آمریکا در خصوص اعتراضها در ترکیه و بی توجهی واشنگتن به سرکوبها در بحرین را شرم آور دانست.

"جلال فيروز" روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه العالم، با اشاره به تعامل دوگانه آمريكا با قیام مردم بحرين و حوادث حوادث سوريه و تركيه، اظهار داشت: سخنگوي وزارت خارجه امريكا دیروز اعلام کرد تظاهركنندگان حق دارند در ميدان تقسيم در مركز استانبول تجمع كنند.

وی افزود: این اظهارات درحالی مطرح می شود که ملت بحرين حق تجمع در ميدان لولوه را ندارد؛ اين مواضع دولت آمريكا شرم آور است.

نماينده سابق جمعيت وفاق در پارلمان بحرین اظهار داشت: نقابهای فریبکارانه از چهره آمريكا کنار رفته است، به گونه اي كه هيچ شخص منصفي نمي تواند موضع آمريكا را عادلانه بداند.

جلال فیروز تأکید کرد: آمریکا در بيانيه اي حوادث سالروز حمله نيروهاي چيني به تحصن كنندگان در سال 1988 را محکوم کرد كرد، در حالي كه يورش هاي مكرر رژیم آل خلیفه به مردم اين كشور را محكوم نمي كند.

جلال فيروز خاطرنشان كرد: فعالیتهای مردم بحرين مسالمت آميز است؛ اما رژيم حاکم مردم را با خشونت متفرق می کند تا از آب گل آلود ماهي بگيرد.

جلال فیروز اظهار داشت: آل خلیفه  تلاش می کند قیام مردم بحرین را تحركاتي طایفه اي و مختص شیعیان توصيف كند، در حالی كه زندانيان و اخراج شدگان از ادارات و نیز كساني كه در تظاهرات مردمي روزانه بحرين شركت مي كنند، هم شیعه هستند و هم سنی.

جلال فیروز با اشاره به دست داشتن غرب، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی در حوادث منطقه، تأکید کرد: برخي كشورهاي عربی خليج فارس با درآمدهاي كلان حاصل از فروش نفت تلاش مي كنند تا به ملتهاي عرب بقبولانند که نوعی جنگ بین اهل سنت و شيعیان وجود دارد.


14:50

پربیننده ترین خبرها