مانع تراشی در مراسم تشییع رهبر حوثی ها در یمن

مانع تراشی در مراسم تشییع رهبر حوثی ها در یمن
سه شنبه 14 خرداد 1392 - 22:00

عضو شوراي سياسي جنبش انصارالله در يمن تاكيد كرد، با وجود مانع تراشي مقامات يمن تعداد زيادي از شخصيت هاي بارز جهان اسلام براي تشييع پيكر "سيد حسين الحوثي" موسس جنبش حوثي ها در صعده اعلام آمادگي كرده اند.

"ضيف الله الشامي" روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه العالم تاکید کرد: دولت یمن سعي كرد از ورود هيات هايي كه تصمیم داشتند از كشورهاي عربي و اسلامي براي حضور در مراسم تشييع سيد حسين الحوثي به یمن بیایند، جلوگیری کند.

وي افزود هيات هايي از كشورهاي لبنان، سوريه، موريتاني، الجزایر، مصر و اردن و نيز از سوي جنبش هاي اسلامي و جهادي فلسطين درخواست کرده بودند كه براي حضور در این مراسم به يمن بيايند، اما دولت يمن از سفارتهاي خود در اين كشورها خواست براي آنان ويزا صادر نشود.

الشامی با بیان اين که "حسین الحوثی" عزت و كرامت را به امت اسلامي برگرداند و جمعيت بي سابقه اي  براي تشييع پيكر او اعلام آمادگي كرده بودند؛ درباره حضور يحيی بدرالدين الحوثي، برادر حسين الحوثی در مراسم تشييع گفت: اعلام خبر حضور يحيی بدرالدين  در مراسم خيلي خوشحال کننده بود، اما با توجه به تلاش هاي رژیم براي اخلال در مراسم، ممكن است وي نيز نتواند به موقع در مراسم حضور يابد.

عضو شوراي سياسي جنبش انصارالله در يمن ادامه داد: همين دولت حسین الحوثی را به مدت 9 سال از ياران و فرزندانش دور كرد و به قتل رساند و امروز پیکرش به سوي ما بازگشته تا تشييع مليوني او، بار دیگر موجب ننگ و ذلت حكومت شود.

الشامي تأکید کرد: در مورد ساخت ضريح و زيارتگاه جهاني براي حسین الحوثی تصمیماتی اتخاذ شده و مقدمات آن به طور جدي دنبال مي شود.

وی خاطرنشان كرد: سيد حسين الحوثي مردم یمن را بيدار كرد و روحيه جهاد و شكستن سكوت را در زمان ذلت و خضوع در برابر سياست هاي امريكا و اسرائيل زنده كرد.

پربیننده ترین خبرها