روزنامه انگلیسی هشدار داد:

قرضاوی فتنه مذهبی به راه می اندازد

قرضاوی فتنه مذهبی به راه می اندازد
سه شنبه 14 خرداد 1392 - 22:43

روزنامه انگلیسی هشدار داد، سخنرانی ها و اظهارات تحریک آمیز "یوسف قرضاوی" مفتی قطری - مصری باعث ایجاد تنش فرقه ای در سراسر خاورمیانه خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه دیلی تلگراف در مطلبی نوشت: این مبلّغ افراطی مصری و رهبر معنوی اخوان المسلمین که در قطر زندگی می کند در سخنانی سرشار از تعصب و تنفر، علوی ها را کافرتر از یهودیان و مسیحیان دانسته و از همه مسلمانان  خواسته در صورت توان [برای جنگیدن علیه دولت دمشق] به سوریه بروند.
این روزنامه انگلیسی می افزاید: قرضاوی حتی در هنگام سخن گفتن درباره علوی ها، و مقایسه آنها با پیروان سایر ادیان و فرقه ها، به طور عمدی به جای استفاده از واژه مسیحیان، از کلمه مهجور "نصاری" بهره گرفته است. این در حالی است که چنین کلمه ای از دیرباز کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.
یوسف قرضاوی اخیرا در خطبه های نماز جمعه، در اظهاراتی بسیار تند و اهانت آمیز، علوی ها را "نصیری" دانست و ادعا کرد که آنها حتی از یهودیان و مسیحیان نیز کافرتر هستند.
قرضاوی همچنین در این خطبه ها، از مسلمانان در سراسر جهان خواست برای جنگیدن با نیروهای حزب الله در شهر القصیر، به سوریه بروند.
قرضاوی در خطبه هایش از هر گونه اشاره به جنایات تروریست هایی که از کشورهای مختلف با هدف جنگ با ارتش و مردم سوریه وارد این کشور شده و مرتکب جنایات گسترده شده اند، خودداری کرد.
حملات تند این مفتی قطری به سوریه و مقاومت در حالی است که وی هیچگاه اعتراضی به اقدامات جنایتکاران رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین و لبنان نداشته و حتی اخیرا در اظهاراتی، نگراني واشنگتن درباره رژيم صهيونيستي بي مورد دانسته و گفته است، "مخالفان سوريه براي اسرائيل خطر ندارند"!
تردیدی نیست جنایات هولناک این تروریست ها از جمله قتل عام شهروندان، مثله کردن اجساد، نبش قبور و سایر جنایات آنها هرگز از حافظه جهانیان پاک نخواهد شد و تا ابد همواره با نام تروریست ها در سوریه همنشین خواهد بود.
از سوی دیگر، "اتحادیه علمای بلاد شام"، تأکید کرد که فتواهای تکفیری قرضاوی و حمایت وی از خونریزی در سوریه، به منزله خروج از اصول شرع، نص صریح قرآن کریم و سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) است.
این اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرد که افراط گرایی قرضاوی به عنوان رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، باعث بی اعتباری اتحادیه مذکور خواهد شد.
در ادامه این بیانیه آمده است: تکفیر گروهی از امت اسلامی، برخلاف اصول شریعت و نص قرآن کریم و سنت پیامبر (ص) است.
اتحادیه علمای بلاد شام در بیانیه خود تصریح می کند که امت اسلامی امروز بیش از پیش نیازمند افرادی است که مانع ریخته شدن خون مسلمانان شوند و در پی رهایی از فتنه هایی باشند که امت اسلامی به آن دچار شده و نهایتی برای آن متصور نیست.

پربیننده ترین خبرها