تمجید صهیونیست ها از نخست وزیر جدید عباس

تمجید صهیونیست ها از نخست وزیر جدید  عباس
چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 08:24

العالم - مقام های صهیونیست با تمجید از نخست وزیر جدید معرفی شده از سوی رئیس تشکیلات خودگردان رامی حمدالله را فردی درستکار توصیف کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه ا لعالم به نقل از روزنامه عبری زبان "هآرتص"، شخصیت های سیاسی رژیم صهیونیستی " رامی حمد الله " را بهترین گزینه در رابطه با مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی می دانند.

محافل سیاسی عالی رتبه صهیونیستی از انتخاب حمد الله، رئیس دانشگاه ملی نجاح در نابلس به عنوان نخست وزیر کابینه جدید رام الله ابراز رضایت کرده اند.

هآرتص تشریح کرد که حمد الله در سال های گذشته روابط خوبی با بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی داشته است. این روزنامه مدعی شده که وی شخصی نیک از دید جامعه فلسطین و جامعه بین الملل است، به اعتبار اینکه پیرو رهبران قدیمی فلسطینی نیست و تا به امروز هیچ اتهامی به وی نسبت داده نشده است.

بسیاری از مقام های عالی رتبه صهیونیستی در گفتگو با روزنامه عبری زبان "هآرتص" عنوان کرده اند که عباس شخصی نیک و درستکار را برای تشکیل دولت جدید رام الله برگزیده و مسئولیت های سنگینی انتظار وی را خواهد کشید.

در همین راستا، یک کارشناس سیاسی خاطر نشان کرد که احتمال پیروزی حمد الله در منصب جدیدش بسیار کم خواهد بود.

باراک دیوید تشریح کرد که احتمال موفقت حمد الله به اندازه ای ضعیف است که برخی موافقت وی با پذیرش منصب جدیدش را به منزله خودکشی سیاسی برای وی خوانده اند، زیرا شب و روز باید در تلاش برای انجام وظایف و مسئولیت های خود باشد و در نهایت نیز خواهد دید که در این نبرد کسی همراه وی نخواهد بود.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی عنوان کرد که رامی حمد الله یکی از شخصیت های نزدیک به محمود عباس است که بیش از اینکه فعالیت هایی سیاسی داشته باشد، در امور مدیریتی مشغول به فعالیت بوده، حال آنکه سلام فیاض پس از 6 سال فعالیت در عرصه سیاسی به عنوان نخست وزیر دولت رام الله، روز به روز به رقیب سرسخت تری برای عباس تبدیل می شد.
 

پربیننده ترین خبرها