جنگ جهانی برای آزادی شهر القصیر سوریه !

جنگ جهانی برای آزادی شهر القصیر سوریه !
جمعه 17 خرداد 1392 - 12:03

العالم - رسانه های رژیم صهیونیستی نبرد بر سر بازپس گیری شهر القصیر سوریه را فراتر از یک درگیری معمولی توصیف کرده و آن را جنگی جهانی بین چندین کشور می دانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، رسانه های اسراییلی در واکنش به حوادث اخیر شهر القصیر، آن را جنگي جهاني با مشاركت سازمان اطلاعات فرانسه، انگليس، آلمان، سازمان سیا، تركها، قطر، عربستان و ارتش آزاد از يك طرف و روسيه و سوريه و حزب الله و عراق از طرف ديگر دانستند.

اسراييل که حوادث اخير شهر القصير سوريه را با دقت تمام زیر نظر داشت، سكوت رسمي و شبه رسمي دراین ارتباط  را حفظ كرد؛ اما رسانه های رژیم صهیونیستی به اين حوادث واكنش شديدي نشان داده وبرخي صفحات مطبوعات اين حوادث را جنگي جهاني با مشاركت سازمان های اطلاعاتی فرانسه، انگليس، آلمان، سازمان اطلاعات مرکزی امریکا، تركها، قطر، عربستان و ارتش آزاد از يك طرف و روسيه ، سوريه ، حزب الله ، ایران و عراق از طرف ديگر می دانند که بسيار فراتر از جنگ تسلط بر يك شهر معمولي است.

پس از پيروزي ارتش سوريه و حزب الله در جنگ، در يك گزارش نظامي اسراييلي آمده است كه موفقيت نظامي ارتش سوريه در القصير فقط شكست نظامي مخالفان سوريه به شمار نمي آيد، بلكه شكست امنيتي و سياسي و نظامي غرب و اسراييل نيز مي باشد و پس لرزه هاي اين جنگ در اسرع وقت به ميدانهاي جولان و غزه خواهد رسيد.

"پروفسور موشيه معوز" از دانشگاه العبريه مي گويد كه هزاران نفر از جنگجويان القاعده به سمت جولان حركت مي كنند و برخي تحليلگران اسراييلي آشكارا مي گويند كه اسراييل و امريكا با آتش بازي ميكنند.

در يك گزارش اسراييلي آمده است كه اين مخالفان سوريه نيستند كه شكست خوردند بلكه شكستي براي اسراييل ، امريكا، اروپا و تركيه و قطر نيز بود.

براساس این گزارش آنچه رخ داد در واقع راهبردي بزرگ چند وجهی به شمار مي آيد  از جمله اینکه پس از جنگ القصير بشار اسد زمام ابتكار نظامي و روسيه زمام ابتكار سياسي را به دست گرفت. روسيه ، ايران ، عراق ، سوريه و لبنان بار ديگر به عنوان محورو جبهه اي واحد به صحنه بازگشتند و چهارم جنبش حماس وضعيت خود را با ايران و حزب الله حل و فصل كرد و يك جريان وابسته به محمود زهار با كمك مروان عيسي يكي از فرماندهان قسام كه فعلا در تهران بسر مي برد، در پاسخ به محور اسماعيل هنيه و خالد مشعل كه به تركيه و قطر تكيه كرده بودند، روز گذشته با ايران و حزب الله بر تسليح مجدد حماس و بازگشت به محور ايران توافق كردند.

بنا به اين گزارشهاي اسراييلي، اين امر به معناي شكست توافقنامه آتش بس اخير در قاهره پس از جنگ هفت روزه عليه غزه است و اوضاع غزه بار ديگر ملتهب خواهد شد.

اين گزارش آورده است كه حوادث القصير ضربه اي محكم براي اوباماست و شكست جان كري وزير خارجه امريكا در ماموريت خود براي بازگشت به ميز مذاكرات به معناي آن است كه رهبري سازمان آزاديبخش خواه با محمود عباس يا بدون او، بازگشت به مذاكرات با نتانياهو را نخواهد پذيرفت.

در نتيجه اوضاع غزه و جولان ملتهب خواهد شد چرا كه بنا به گفته اين گزارشها حزب الله پاداش خود را از رييس جمهوری سوريه گرفت و بشار اسد منطقه جولان را به او اهدا كرد.

،ارتش سوریه پس از حدود دو هفته درگیری روز چهارشنبه توانست شهر القصیر را به طور کامل از دست تروریست‌ها آزاد کند.

کارشناسان سیاسی سقوط شهر القصیر را ضربه سنگینی دیگر بر تروریست‌ها می دانند که از حمایت گسترده مالی و تسلیحاتی کشورهای عربی منطقه و غرب برخوردارند.

شهر"القصیر" مرکز منطقه القصیر در استان " الحمص " در سوریه از ویژگی های مهمی مانند مساحت گسترده و وجود انواع فعالیت‌های زراعی، صنعتی، تجاری و فراوانی روستا برخوردار است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها