افشاي طرح غرب براي تكرار سناريوي عراق در سوريه

افشاي طرح غرب براي تكرار سناريوي عراق در سوريه
شنبه 18 خرداد 1392 - 13:50

نماينده مجلس سوريه تاكيد كرد كه غرب همانند سناريوي عراق قصد دارد از سلاح شيميايي به عنوان بهانه اي براي دخالت نظامي مستقيم در سوريه استفاده كند.

"عصام خليل" روز شنبه در مصاحبه با شبكه العالم گفت: اخيرا حرف و حديث هاي زيادي مبنی بر مدارک فرانسوي ها درباره استفاده از سلاح شيميايي در سوريه و عاملان ارائه این مدارک ساختگي به آمريكايي ها مطرح شده است؛ اين مسأله نشان مي دهد كه گرايشي براي حمله به سوريه وجود دارد همانند حمله اي كه به عراق صورت گرفت و بعد از پايان تجاوز و اشغال نظامي اين كشور به جهانيان ثابت شد كه اين ادعاها دروغ بوده است.

وي افزود: زماني كه سوري ها سعي كردند درباره استفاده تروريست ها از سلاح شيميايي تحقيق كنند فرانسوي ها ، انگليسي و آمريكايي ها مخالفت كردند و سازمان ملل را براي گسترش دامنه تحقيق به منظور نفوذ به سوريه از طريق سيستم هاي جاسوسي همانند عراق تحت فشار قرار دادند تا امكانات و توانايي ارتش سوريه را زير نظر بگيرند و در اختيار غرب قرار بدهند؛ اما روسيه قاطعانه این پیام را به غرب ارسال كرد که هرگونه دخالت نظامي در سوريه با واكنشي روبرو خواهد شد كه براي غرب خوشايند نخواهد بود.

عصام خليل اظهار داشت: اعلام حضور وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه در كنفرانس "ژنو2 " از سوی مسکو، جديت دولت سوريه را در دستيابي به راه حلي براي اين بحران نشان مي دهد.

نماينده مجلس سوريه تصريح كرد آمريكايي ها مي توانند ائتلاف مخالفان را براي تعيين نمايندگاني در كنفرانس ژنو تحت فشار قرار دهند زيرا اين ائتلاف تصميم سياسي مستقل و ديدگاه سياسي مستقل از غرب ندارد بنابراين سخن از وجود فشارهايي بر اين ائتلاف براي تعيين نمايندگان خود در اين كنفرانس نوعي تعلل به منظور تحقق دستاوردهاي سياسي در ميدان نبرد به شمار می آید.

وي درباره كمك رساني به آسيب ديدگان در سوريه ، گفت: دولت سوريه با كمك رساني به همه آسيب ديدگان و نيازمندان در سوريه و نه فقط در منطقه القصير موافق است؛ اما به شرط اينكه اين كمك رساني مشروط نباشد و همچنين به حاكميت سوريه آسيب وارد نكند.

7-23:10

پربیننده ترین خبرها