مخالفت با طرح ضد فلسطيني قطر

حماس: ملت فلسطين سرزمين خود را مبادله نمي كند

حماس: ملت فلسطين سرزمين خود را مبادله نمي كند
يکشنبه 19 خرداد 1392 - 14:00

عضو ارشد جنبش حماس تاكيد كرد كه تداوم مقاومت، همه نقشه ها و جنگ ها و اهداف اشغالگران را به شكست كشانده است و مقاومت فلسطين با موضوع مبادله اراضي مخالف است زيرا ملت فلسطين هيچگاه سرزمين خويش را مبادله نمي كند.

"محمود الزهار" روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: کل سرزمين فلسطين متعلق به ملت فلسطين است.
الزهار خاطرنشان کرد، انقلاب ها در کشورهای عربي و بيداري اسلامي در منطقه رژيم هاي عرب مرتبط با آمريكا و غرب را كه به مذاكره با اشغالگران و راه حل تشكيل دو دولت اعتقاد دارند، در تنگنا قرار داده است.
عضو ارشد جنبش حماس با تاكيد بر ادامه مقاومت، گفت: اشغالگران در حملات خود عليه نوار غزه نه تنها به اهداف خود نرسيدند، بلكه شهرهاي مهم اين رژيم هدف قرار گرفت.
وي افزود: امت اسلامي درقبال فلسطين مسؤول است و علت اينكه در مصر، لبنان، اردن، اندونزي يا ساير نقاط در حمايت و همبستگي با شهر قدس شريف تظاهرات برگزار مي شود اين است كه بيداري و آگاهي مردم درقبال ماهيت اين درگيري بيشتر از سياستمداران است.

عضو ارشد جنبش حماس تأکید کرد: ما در راستاي طرح امت اسلامي، براي آزاد سازي سرزمین فلسطين كنفرانسي را ماه گذشته با عنوان كنفرانس اصول و مباني ثابت فلسطين برگزار كرديم.

"حمد بن جاسم" نخست وزير قطر اوايل ارديبهشت ماه در جريان گفت وگوي "جان كري" وزير خارجه آمريكا با هيأتي از نمايندگان اتحاديه عرب در واشنگتن طرحي را در خصوص تبادل اراضي بين صهيونيستها و فلسطيني ها مطرح كرد كه با استقبال آمريكا و رژيم صهيونيستي همراه شد اما گروه‌هاي فلسطيني مخالفت شديد خود را با اين طرح كه "ابتكار صلح عربي با اسرائيل" ناميده شده، اعلام كردند.
اين گروه ها تأكيد كردند كه به شدت با طرح تبادل اراضي با رژيم صهيونيستي مخالفند.
"اسماعيل رضوان" وزير اوقاف و امور ديني دولت فلسطين در غزه در مصاحبه با العالم،با تاكيد بر مخالفت جنبش حماس با طرح اتحاديه عرب (طرح "تعديل شده" قطر براي عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي)، مذاكره با اشغالگران صهيونيست و موافقت با چنين طرح‌هايي را به معناي مشروعيت بخشيدن به اشغالگري، شهرك سازي صهيونيست‌ها و يهودي سازي بيت المقدس دانست.

 FF-09-19:07

پربیننده ترین خبرها