مفتی قطر: اعتراضها در ترکیه توطئه خارجی است !

مفتی قطر: اعتراضها در ترکیه توطئه خارجی است !
سه شنبه 21 خرداد 1392 - 10:05

مفتی قطر که همواره جنگ گروه‌های تروریستی و بیگانه در سوریه را اعتراض‌های داخلی و "انقلاب مردم" توصیف کرده؛ با تمجید از دولت "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه مردم این کشور را به حمایت از این دولت فراخواند و از آنها خواست از توطئه‌های خارجی پیروی نکنند !

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "یوسف قرضاوی" که گویا از گسترده تر شدن اعتراضهای مردم ترکیه به شدت نگران شده، از مردم این کشور خواست از دولت اردوغان حمایت کنند.
قرضاوی که با آغاز بحران و جنگ در سوریه به دلیل حمایت همه جانبه از گروه‌های تروریستی و افراطی به عنوان پدر معنوی این گروه‌ها در منطقه شناخته می شود، در بیانیه‌ای گفت: "اقلیت مخالف به رأی اکثریت مردم ترکیه احترام بگذارند و از تخریب اموال دولتی و خصوصی دست بردارند".
در این بیانیه که به نام "اتحادیه جهانی علمای مسلمان" در قطر و با امضای "یوسف قرضاوی" رئیس این اتحادیه و "علی القره داغی" دبیرکل آن منتشر شده، آمده است: "ترکیه به دلیل اتخاذ مواضعی شرافتمندانه در خصوص مسائل امت اسلامی با توطئه های خارجی مواجه است، و اقلیت مخالف نباید از این توطئه ها پیروی کنند."
این اتحادیه با تمجید از دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی، و سیاسی دولت اردوغان برای ترکیه، مواضع این دولت را در سومالی، سوریه، عراق، و مسائل امت اسلامی و انسانی، "شرافتمندانه و عادلانه" توصیف کرد !!
ادعای مفتی قطر در خصوص مواضع ترکیه درباره سوریه و عراق درحالی است که مسؤولان این دو کشور بارها به صورت رسمی دخالتهای ترکیه در امور داخلی کشورشان را محکوم کرده اند.
ترکیه در کنار حمایت از گروه‌های مسلح و تروریستی و فراهم کردن زمینه برای آموزش و اعزام آنها به داخل سوریه از مناطق مرزی خود، با دخالت در امور داخلی عراق از تروریستها در این کشور نیز حمایت می کند. این کشور همچنین روابط دیرینه ای با رژیم صهیونیستی در منطقه داشته است؛ روابطی که در دوران دولت رجب طیب اردوغان بیش از پیش توسعه یافت.

"یوسف قرضاوی" همچنین اخیرا در خطبه های نماز جمعه دوحه پایتخت قطر، علوی های سوریه را "نصیریه" توصیف کرد و مدعی شد: "علوی‌ها حتی از یهودیان و مسیحیان نیز کافرتر هستند."
مفتی قطر از همه مسلمانان در سراسر جهان خواست برای کمک به شورشیان مسلح و تروریست های خارجی به شهر القصیر سوریه بروند و - به ادعای وی – "با حزب الله بجنگند".

حملات تند این مفتی قطری به سوریه و مقاومت در حالی است که وی هیچگاه اعتراضی به اقدامات جنایتکاران رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین و لبنان نداشته و حتی اخیرا در اظهاراتی، نگراني واشنگتن درباره رژيم صهيونيستي بي مورد دانسته و گفته است، "مخالفان سوريه براي اسرائيل خطر ندارند"!

پربیننده ترین خبرها