گزارشگر ضداسرائیلی سازمان ملل استعفا نمی‌دهد

گزارشگر ضداسرائیلی سازمان ملل استعفا نمی‌دهد
چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 10:48

ریچارد فالک، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی، با تأکید بر اینکه عده ای تلاش می کنند با هدف منحرف کردن اذهان عموی از جنایات صهیونیست ها وی را به یهودی ستیزی متهم کنند، اعلام داشت که از منصب خود کناره گیری نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ریچارد فالک، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل را به همراهی با موج تخریب علیه خودش متهم کرد و اظهار داشت: امریکا و اسرائیل تلاش می کنند برای جلوگیری از انتشار اطلاعات صحیح درباره موارد نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی، مرا تحت فشار قرار دهند.

فالک همچنین وظیفه خود را گزارش حقایق درباره وضعیت ساکنان غزه در سایه اشغالگری اسرائیلی ها به عنوان مجازات دسته جمعی آنها دانست.

یادآور می شود ریچارد فالک در گزارش هایش به شورای حقوق بشر سازمان ملل، حمله رژیم صهیونیستی به غزه در سال 2008 موسوم به جنگ 22 روزه را "جنایت علیه بشریت" معرفی کرده و خواستار تحریم نهادهایی شده بود که در زمینه ایجاد شهرک های صهونیستی در فلسطین به اشغالگران کمک می کنند.

انتقادهای شدید این کارشناس سازمان ملل باعث شد تا رژیم صهیونیستی، کانادا و امریکا به شدت وی را مورد سرزنش قرار داده و برای استعفا تحت فشار قرار دهند.

پربیننده ترین خبرها