خودسوزی جوان اردنی به مرگ وی منجر شد + فیلم

چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 19:06

یک جوان اردنی که چند روز پیش خودسوزی کرده بود، بر اثر شدت جراحات ناشی از خودسوزی درگذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دکتر عصام الشريده رئیس بیمارستان دولتی البشیر اردن گفت: "احمد روبين" که روز پنج شنبه گذشته بر اثر سوختگی ناشی از خودسوزی به بیمارستان منتقل شد، امروز بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی جان خود را از دست داد.

این جوان 23 ساله اردنی که خواستار دیدار با "ريم ابوحسان" وزیر توسعه اجتماعی اردن شده بود، پس از مخالفت وزیر اقدام به خودسوزی کرد.

الشریده افزود: بیش از 90 درصد از بدن این جوان اردنی دچار سوختگی شده بود و به همین دلیل نجات وی امکان پذیر نبود. وی روز پنج شنبه گذشته مقابل ساختمان وزارت توسعه اجتماعی اردن در امان خودسوزی کرده بود.

این پنجمین مورد خودکشی در اردن در عرض کمتر از دو سال است که آخرین مورد، خودکشی یک جوان 31 ساله بود که بر اثر اخراج از شرکت برق در ماه می 2012 (یک سال پیش) اقدام به خودکشی کرد.

اردن که وضعیت اقتصادی نابسامانی دارد، از دو سال و نیم پیش صحنه تظاهرات برای مطالبه اصلاحات سیاسی و اقتصادی و مبارزه با فساد است.

سلسله انقلاب های کشورهای تونس، مصر و لیبی در 17 دسامبر 2010 از تونس و با خودسوزی یک فروشنده دوره گرد به نام "محمد البوعزيزي" در ایالت سيدي بوزيد در غرب تونس در واکنش به اهانت نیروهای پلیس آغاز شد. از آن به بعد، افرادی را که در کشورهای مختلف خودسوزی می کنند، در تشبیه به نخستین مورد این اتفاق در تونس، "بوعزیزی" می نامند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها