فراخوان اتحادیه های کارگری یونان به اعتصاب سراسری

فراخوان اتحادیه های کارگری یونان به اعتصاب سراسری
چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 21:50

تحادیه های کارگری یونان از کارگران این کشور خواسته اند فردا (پنج شنبه) برای اعتراض به بسته شدن ناگهانی مرکز رادیو و تلویزیون وابسته به دولت (ای . آر . تی) دست به اعتصاب بزنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، " الياس اليوبولوس" دبیر کل اتحادیه بخش عمومی یونان گفت: با برگزاری اعتصاب می خواهیم با کارکنان تلویزیون اعلام هبمستگی کنیم و به این اصلاحاتِ غیرقابل قبول در بخش عمومی که برخی طرف های مغرض خواستار آن شده اند، اعتراض کنیم.

یک  مسئول اتحادیه بخش خصوصی که بزرگ ترین اتحادیه کارگری یونان به شمار  می رود، اعلام کرده است که به این اعتصاب خواهد پیوست.

این درحالیست که دولت یونان قول داده است که طی چند هفته آینده و به دنبال اعتراض های گسترده روزنامه نگاران ، خدمات تلویزیونی و رادیویی دولتی محدود (ای .آر.تی ) را راه اندازی خواهد کرد.

دولت یونان راه اندازی خدمات ای. آر. تی را نیمه شب و چند ساعت پس از اعلام این تصمیم متوقف کرد و این از سختگیرانه ترین اقدامات علیه بخش دولتی و در راستای طرح های کاهش هزینه ها برای بهبود اوضاع مالی و تحقق شروط لازم برای دریافت کمک های بین المللی بود.

" سايموس كديكوجلو " سخنگوی دولت یونان گفت: تصمیم بسته شدن مرکز رادیو و تلویزیون یونان شش هفته قبل اتخاذ شده است و به شکست در زمینه فروش شرکت گاز دولتی (دی. ای. بی . ایه) یا سفر نمایندگان اتحادیه اروپا و مسئولان صندوق بین المللی پول به آتن ارتباطی ندارد.

اتحادیه روزنامه نگاران یونان، این "کودتا" به منظور ساکت کردن صدای رسانه ها را محکوم کرد و خواستار برگزاری اعتصاب از کار در مناطق مختلف یونان شد.

برخی از روزنامه نگاران " ای. آر. تی " ساختمان خدمات رادیو و تلویزیون دولتی را اشغال کردند.

" اولی رین " کمیسر اتحادیه اروپا در امور اقتصادی و مالی بعد از بسته شدن ناگهانی دفتر خدمات رادیو و تلویزیون دولتی یونان (ای . آر. تی) گفت: کمیساریای اروپا برای بستن شبکه ملی تلویزیون یونان در چارچوب کاهش کسری بودجه تلاشی نکرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها