نویسنده عربستانی: آل سعود دموکراسی را حرام می داند

نویسنده عربستانی: آل سعود دموکراسی را حرام می داند
پنج‌شنبه 23 خرداد 1392 - 13:33

العالم - نویسنده عربستانی می گوید مردم عربستان همانند مردم دیگر کشورهای جهان خواستار دموکراسی هستند، اما حاکمان آل سعود حتی دموکراسی را حرام می دانند و حقوق بشر را به رسمیت نمی شناسند.

"علي ابوالخير" روز پنج شنبه به شبكه العالم گفت: نشانه ها از نزديك بودن وزش نسيم تغييرات در عربستان حكايت دارد، زیرا هيچ رژيمي نمي تواند به طور كامل ملت خود را سركوب كند و عربستان نیز از نسيم تغييرات كنوني در منطقه در امان نخواهد بود.

این نویسنده سعودی خاطرنشان کرد: دولت سعودي براي سركوب مردم از فتواي شيوخ خود كمك مي گيرد به گونه اي كه آخرين فتواي یک شيوخ سعودي تاكيد می کند كه اگر فردي وارد يكي از شبكه هاي اجتماعي در اينترنت شود، با اين كار از فرمانهای خداوند و رسول اكرم (ص) سرپیچی کرده و چه بسا از اسلام خارج شده است.

وي افزود: اين فتوا دو هفته قبل، پس از تظاهرات و اعتراضات برای تغییرات در عربستان صادر شده است.

ابوالخير تأکید کرد: دولت سعودي تغییر سياسي را نمي پذيرد و حقوق بشر را به طور گسترده نقض مي كند؛ اخراج 300 کارگر یمنی بدون پرداخت حق و حقوقشان از عربستان نمونه ای از این رفتار ضد حقوق بشری است.

این نویسنده سعودی نظام سياسي حاكم در عربستان را نظامی سركوبگر دانست و از حمایت های آل سعود از تروریست ها در سوریه انتقاد کرد.

علي ابوالخير افزود:  عربستان تنها در خاندان سعودی و نهاد وهابی حامی آن خلاصه می شود، و هیچ یک از مقامات این کشور برای اشتباهاتش مورد بازخواست قرار نمی گیرد؛ از 100 درصد بودجه عربستان فقط 20 درصد آن سهم مردم است و 80 درصد ديگر به جيب خاندان سعودي مي رود و اینگونه بیت المال چپاول می شود.

وي اظهار داشت: عربستان سعودي ادعا مي كند كه به شريعت اسلامي پايبند است، اما كدام شريعت است كه كشتن و سركوب را مجاز مي داند و اجازه نمي دهد كه كسي از آزادي سخن بگويد؟
06-18-57

 

پربیننده ترین خبرها