گزارش دوربین العالم از تکمیل محاصره ریف دمشق

پنج‌شنبه 23 خرداد 1392 - 19:58

العالم - نیروهای ارتش سوریه با تکمیل حلقه محاصره گروه های مسلح و تروریستی در استان ریف دمشق، روستاها و مناطق اطراف "الغوطه شرقی" را از عناصر این گروه ها پاکسازی کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز پنج شنبه گزارش داد، در حالی که عملیات "توفان شمال" برای پاکسازی شمال حومه حلب ادامه دارد، نیروهای ارتش سوریه حلقه محاصره عناصر مسلح را در استان ریف دمشق تنگ تر کرده و شماری از آنان را به هلاکت رساندند.

خبرنگار العالم گفت: ارتش سوریه پس از استقرار نیرو در مناطق "العتیبه"، "العباده" و "القاسمیه" وارد "عدرا" شدند تا محاصره عناصر مسلح را در "جوبر" و "بیت سحم" تنگ تر کنند.

یکی از افسران ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: با قطع شدن ارتباط عناصر مسلح با عقبه آنان در امتداد فرودگاه بین المللی تا شهر عدرا، امکان پشتیبانی تسلیحاتی از این عناصر تروریست از بین رفت.

وی خاطرنشان کرد: در این میان، نیروهای مستقر در خطوط مقدم در استان دمشق، فشارهای گسترده ای را برای جلوگیری از رسیدن عناصر مسلح به شهر دمشق در دستور کار قرار داده اند و در همان حال، به سمت عناصر مسلح و مناطقی که در آن ها مخفی شده اند، پیشروی می کنند تا این مناطق را از باقیمانده تروریست ها پاکسازی کنند.

خبرنگار شبکه العالم همچنین گزارش داد که نیروهای ویژه در منطقه "برزه" در حمله ای غافلگیر کننده به اماکن اختفای عناصر مسلح ده ها تن از آنان را دستگیر و سه تن از رهبران و فرماندهان آنان را به هلاکت رساندند.

یکی از افسران ارتش سوریه در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد: در عملیات نظامی در استان ریف دمشق، برخی از پناهگاه های عناصر مسلح را در "دوما" و "حرستا" و "برزه" شناسایی کردیم و از نفوذ آن ها به داخل دمشق جلوگیری کردیم.

وی افزود: در این عملیات، شمار زیادی از عناصر مسلح را به هلاکت رساندیم و از برخی از آنان سلاح هایی نظیر آر. پی. جی و مسلسل های بی. کی. سی مصادره کردیم که برخی از سلاح های ضبط شده ساخت رژیم صهیونیستی بود.

برپایه این گزارش، نیروهای ارتش سوریه، در منطقه "داریا" در حومه دمشق، کنترل امور را به دست گرفتند و مقرهای نظامی عناصر مسلح را که تهدیدی واقعی برای نیروهای سوری مستقر در اطراف مرقد مطهر حضرت سکینه (س) بودند، منهدم کردند.

به این ترتیب استان ریف دمشق، در محاصره کامل نیروهای ارتش سوریه قرار گرفت، و نیروهای ارتش سوریه با دور زدن عناصر مسلح آنان را غافلگیر کردند.

13-11:48 

پربیننده ترین خبرها