دیدار نمایندگان اروپایی با تروریستهای النصره

دیدار نمایندگان اروپایی با تروریستهای النصره
پنج‌شنبه 23 خرداد 1392 - 23:01

منابع رسانه ای از دیدار هیأتی از نمایندگان اتحادیه اروپا با شماری از تروریستهای دستگیر شده گروه "جبهه النصره" در دمشق خبر دادند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه فرامنطقه ای "القدس العربی" به نقل از منابع امنیتی سوری اعلام کرد: هیأتی اروپایی متشکل از چند نماینده و روزنامه نگار به ریاست "نیکلاس گریفن" عضو پارلمان اروپا و رهبر حزب ملی انگلیس روز چهارشنبه در یکی از شاخه های اطلاعات سوریه در دمشق پایتخت این کشور با گروهی از جنگجویان وابسته به "جبهه النصره" دیدار کرد. این افراد در عملیات نیروهای ارتش سوریه دستگیر شده اند.
بر اساس این گزارش، این هیأت پارلمانی و رسانه ای از 5 کشور اروپایی انگلیس، لهستان، بلژیک، ایتالیا و رومانی به سوریه سفر کرده است. گریفن که ریاست این هیأت را بر عهده دارد از مخالفان سرسخت مواضع اروپا و به ویژه انگلیس در خصوص بحران سوریه است.
این منابع تأکید کردند، این هیأت اروپایی برای اطلاع از تفکرات این افراطی های دستگیر شده با گروهی از عناصر جبهه النصره از جمله یک جنگجوی اردنی و یک فرانسوی و چند نفر دیگر دیدار کرد. در میان این دستگیر شدگان یک تروریست است که موفق نشده در فوریه گذشته خود را در منطقه "المزرعه" در مرکز دمشق منفجر کند. تروریستی که همراه وی بود خودروی بمبگذاری شده خود را در همان ماه منفجر کرد که در نتیجه آن بیش از 60 شهروند سوری از جمله چندین زن و کودک کشته و بیش از 200 تن دیگر مجروح شدند.
القدس العربی تأکید کرد، این تروریستها در نظریات خود بر ضرورت گرفتن "جزیه" از مسیحیان تأکید داشته و برخی هم خاطرنشان کرده اند که برای جنگ با نظام سوریه به این کشور آمده اند.
اعضای این هیأت اروپایی با "وائل الحلقی" نخست وزیر و "عمران الزعبی" وزیر اطلاع رسانی و "شیخ احمد بدر الدین حسون" دیدار و گفت و گو کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها