آرامش شكننده در ميدان تقسيم استانبول

آرامش شكننده در ميدان تقسيم استانبول
جمعه 24 خرداد 1392 - 19:01

بيروت (العالم)- نويسنده و كارشناس امور تركيه تاكيد كرد كه آرامش كنوني در ميدان تقسيم شهر استانبول ادامه نخواهد يافت و نحوه برخورد نخست وزير تركيه با تظاهركنندگان منجر به دامن زدن به تنش ها شده است.

خورشيد دلي روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: باتوجه به پافشاري رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه، بر اجرايي كردن طرح هايش، بعيد است كه آرامش كنوني در ميدان تقسيم ادامه داشته باشد. برخورد غلط نخست وزير با معترضان سبب دشوار و پيچيده شدن اوضاع در مرحله آينده مي شود.

وي گفت: كاهش درگيري ها در ميدان تقسيم به معناي پايان بحران در كشور و آرام شدن اوضاع نيست بلكه نيروهاي امنيتي تركيه به طور گسترده در آنجا حضور دارند و هر حركتي در ميدان پيگيري مي شود.
خورشيد دلي افزود: پافشاري اردوغان بر اجرايي كردن طرح هايش درميدان تقسيم و نيز شواهد موجود بيانگر آن است كه آرامش واقعي در ميدان تقسيم حاكم نيست.

كارشناس امور تركيه تاكيد كرد: معترضان تسليم در برابر دولت را رد و بر ادامه اعتراض ها در ميدان تقسيم تاكيد مي كنند. بنابراين، در چنين فضايي برقراري آرامش بعيد است.

وي گفت: اردوغان با تحولات تركيه به شيوه متفاوت و متناقض برخورد مي كند. او از يك سو خواهان گفتگو با نمايندگان مخالفان مي شود و از سوي ديگر نيروي امنيتي را براي تقابل به سوي تظاهركنندگان مي فرستد.

میدان تقسیم استانبول از حدود 14 روز گذشته صحنه تظاهرات و اعتراضهای مردم ضد دولت اردوغان است. 

Swh -06-19-08
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها