جنايت ضد بشري رژيم صهيونيستي

غزه تا 3 سال ديگر قابل سكونت نخواهد بود

غزه تا 3 سال ديگر قابل سكونت نخواهد بود
شنبه 25 خرداد 1392 - 14:15

مُخبر سازمان ملل در امور حقوق بشر در اراضي فلسطيني گفت: در صورت ادامه اوضاع در باريكه غزه ، اين منطقه تا سه سال ديگر قابل سكونت نخواهد بود.

به گزارش روز شنبه پايگاه خبري شبكه العالم، "ريچارد فولك" با اشاره به اين كه حدود هفت سال از محاصره زميني، دريايي و هوايي باريكه غزه از سوي رژیم صهیونیستی مي گذرد، پايان محاصره اين منطقه را خواستار شد و افزود: درصورت ادامه محاصره غزه، سكونت در اين منطقه تا سه سال ديگر امكان پذير نخواهد بود.

این كارشناس سازمان ملل در بيانيه اي اعلام كرد: يك ميليون و 750 هزار فلسطيني ساكن منطقه باريكه غزه در نتيجه پيامدهاي اقتصادي و اجتماعي محاصره ، در وضعيت دردناكي به سر مي برند.

وي افزود: محاصره چندين ساله باريكه غزه، باعث توقف رشد اقتصادي دراين منطقه شده و موجب شده است كه ساكنان آن در فقر به سر ببرند و كاملا نيازمند كمك هاي خارجي باشند.

فولك ادامه داد: ماهیگیران فلسطيني در غزه نمي توانند از شش مايلي ساحل براي صید فراتر روند و كشاورزان نيز به علت ديوارهايي كه "اسرائيل" ايجاد كرده است ، نمي توانند به اراضي كشاورزي خود دسترسي داشته باشند و از سوي ديگر تاجران هم در زمينه صادر كردن كالاها با محدوديت هايي روبرو هستند.

وي افزود: دانشجويان نيز از آموزش در كرانه باختري محروم هستند و بيماران در بيمارستان ها هم از كمك هاي فوري پزشكي و خدمات درماني بي بهره اند.

فولك همچنين گفت: 90 درصد از آب هاي زير زميني در باريكه غزه تصفيه نشده و قابل استفاده براي انسان نيست، و فلسطيني ها در باريكه غزه همچنين با مشكل كمبود سوخت و برق روبرو هستند.

در سال گذشته نيز سازمان ملل پيش بيني كرد كه در سايه شرايط موجود در باريكه غزه ، اين منطقه تا سال 2020 براي سكونت مناسب نخواهد بود.

پربیننده ترین خبرها