مرسی باید رابطه اش با اسراییل را قطع می کرد

مرسی باید رابطه اش با اسراییل را قطع می کرد
يکشنبه 26 خرداد 1392 - 17:56

العالم - یک مقام سوری با انتقاد از اقدام محمد مرسی رییس جمهوری مصر در زمینه قطع روابط با دمشق گفت: مرسی می بایست رابطه اش با رژیم صهیونیستی را قطع می کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم وی افزود: مرسی با اعلام قطع روابط با دمشق به ویژه پس از پیروزیهای ارتش علیه تروریسم، به جرگه آمریکا و رژیم صهیونیستی در زمینه توطئه ضد سوریه پیوست. 

اين مقام با اشاره به اینکه کشورش این موضع غیرمسئولانه که نشانه تلاش مرسی برای اجرای منویات اخوان المسلمین و فرار از مسئولیتهای داخلی است را محکوم می کند،  افزود : سوریه مطمئن است این اقدام ناشی از خواست ملت مصر که به ویژه از زمان جنگ اکتبر علیه رژیم صهیونیستی رابطه ای قوی با سوریه در زمینه حفظ امنیت و ثبات منطقه دارد، نیست. 

به گفته وی تصمیم مرسی در راستای فتاوای تکفیری شیوخ فتنه در اتحادیه علمای مسلمان درباره ضرورت جنگ در سوریه به جای تلاش برای آزادسازی سرزمینهای اشغالی به ویژه قدس شریف است.

همچنین درخواست مرسی برای مداخله خارجی و ایجاد منطقه ممنوع پرواز بر فراز سوریه، شکستن حرکت منطقه، حاکمیت و اراضی آن و خدمت به اهداف رژیم صهیونیستی، آمریکا و اذنابش در منطقه است.

این مقام سوری تاکید کرد : مرسی می بایست سفارت رژیم صهیونیستی را می بست و رابطه با دشمنی را قطع می کرد که هنوز فلسطینیان را به قتل می رساند، چون ادامه حضور این سفارت در سایه حکومت مرسی و اخوان المسلمین، پرچم کمپ دیوید و بستن سفارت سوریه در قاهره علی رغم توطئه دشمنان علیه امت، نشانه مسیر انحرافی و هویت واقعی مرسی و گروهش است. 

مرسی روز گذشته قطع روابط با سوریه، بستن سفارت سوریه در مصر و فراخوانی کاردار مصر از سوریه را در حالی اعلام کرد که مصر با بحران داخلی به خاطر سیطره اخوان المسلمین بر نهادهای کشور مواجه است. 

درهمین حال وزیر اطلاع رسانی سوریه در واکنش به اقدام قاهره در قطع روابط دیپلماتیک خود با دمشق تأکید کرد که سوریه اهمیتی برای سخنان و رفتارهای مرسی قائل نیست و می‌تواند میان نقش مصر در جهان عرب با تصمیمات مرسی تمایز قائل شود.


«عمران الزعبی» تأکید کرد که  دمشق اهمیتی برای سخنان «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر قائل نیست و می‌تواند میان نقش مصر در جهان عرب و تصمیمات مرسی تفاوت قائل شود.

وی افزود: برای دمشق مهم نیست که سفارتش در مصر تعطیل شود زیرا عملا به دلیل موضع قاهره از بحران سوریه این سفارت غیر فعال است.

الزعبی به ایمان کشورش به روابط با ملت مصر تأکید کرد و افزود: با وجود اینکه خیلی از این اقدام مرسی تعجب نکرده‌ایم اما امیدوار بودیم مصر سفارت اسرائیل را تعطیل کند.

پیشتر «محمد مرسی» طی سخنانی در کنفرانس موسوم به «یاری سوریه» در قاهره، قطع کامل روابط دیپلماتیک با سوریه را اعلام کرد.

مرسی گفت: مصر از امروز تصمیم گرفت که تمامی روابط خود با نظام کنونی سوریه را قطع و سفارت سوریه در قاهره را تعطیل و کاردار مصر در دمشق را احضار نماید.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که مرسی طرح تشکیل کمیته چهارجانبه متشکل از ایران، عربستان، ترکیه و مصر برای حل سیاسی بحران سوریه را ارائه کرده بود.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها