لاذقیه میزبان آوارگان در سوریه

لاذقیه میزبان آوارگان در سوریه
يکشنبه 26 خرداد 1392 - 23:17

العالم، سوریه - شهر لاذقیه و دیگر شهرهای ساحلی سوریه مقصد آوارگان فراری از مناطق تحت فعالیت گروه های مسلح است به گونه ای که جمعیت این شهر به 2 برابر افزایش یافته است.

به گزارشگر خبرنگار شبکه العالم از لاذقیه، مسئولان در سوریه اعلام کرده اند تدابیر لازم را برای تأمین احتیاجات آوارگان عازم مناطق امن اتخاذ کرده اند تا معضل دو برابر شدن جمعیت شهر لاذقیه به علت بحران سوریه جبران شود.  

آوارگان مقیم شهر لاذقیه که اهل استان هائی مانند حلب و ادلب هستند، با مهربانی با با یکدیگر رفتار می کنند و حتی تعدادی از آوارگان با برخی از ساکنان این شهر پیوند زناشویی بسته اند.

یکی از آوارگان در مصاحبه با گزارشگر شبکه العالم گفت : ما به علت وضعیت نامناسب حلب مجبور به اقامت در لاذقیه شدیم و ساکنان این شهر را انسان های خوبی یافتیم.

یکی دیگر از آوارگان نیز گفت: ازدواج آوارگان با ساکنین اصلی شهر لاذقیه نشان می دهد که همه مردم سوریه کشورشان را دوست دارند و هیچ چیزی نمی تواند آنها را از یکدیگر جدا کند.

سلیمان الناصر شهردار لاذقیه در مصاحبه با العالم گفت: ما کسانی را که به لاذقیه می آیند، اهل این شهر محسوب می کنیم ، نان به حد کافی فراهم کرده ایم و افزایش آب و مواد سوختی را مدنظر گرفته ایم و با وجود افزایش مصرف آب و سوخت زندگی مردم به صورت کاملا طبیعی ادامه دارد. 

اهالی روستاهای اطراف شهر لاذقیه نیز میزبان آوارگان هستند و با آنها در دردهایشان شریک می شوند.

یکی از آوارگان در مصاحبه با العالم گفت : ما به روستاهای اطراف شهر لاذقیه پناه آوردیم .ساکنین این روستاها بسیار خوب هستند و با ما مانند اعضای خانواده های خودشان رفتار کردند.

فعالیت های تروریستی گروههای مسلح طی دو سال گذشته موجب ویرانی شهرهای مختلف سوریه و آوارگی و بی خانمانی هزاران تن از مردم این کشور شده است.

16-16:04


 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها