هزار یمنی هر روز از عربستان اخراج می شوند

هزار یمنی هر روز از عربستان اخراج می شوند
سه شنبه 28 خرداد 1392 - 16:52

عربستان سعودی روزانه هزار کارگر یمنی را به بهانه تعدیل نیروی کار خارجی، اخراج می کند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس قانون کار جدید عربستان، کار کردن نیروی کار خارجی فقط برای فرد کفالت کننده مجاز است؛ با اجرایی شدن این قانون دولت عربستان طی هفته گذشته 10 هزار یمنی را به کشورشان بازگردانده است.

"المصدر آنلاین" به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد، دولت عربستان شماری از مهاجران یمنی غیر قانونی را بازداشت کرده است و طی هفته های آینده آنها را به یمن منتقل خواهد کرد. اما هیچ منبع بی طرفی این خبر را تأیید نکرده است.
"عبدالله صالح"، مدیر بخش ویزا در گذرگاه مرزی "الطوال"  در این باره گفت: دولت عربستان در هفته گذشته بر حجم عملیات خود علیه شهروندان یمنی که به طور غیر قانونی در آن کشور اقامت دارند افزوده است تا قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بیشترین تعداد ممکن از این افراد دستگیر شوند.
این مسئول یمنی افزود: به طور متوسط روزانه بیش از هزار نفر از یمنی ها از طریق این گذرگاه به کشورشان بازمی گردند. اما روز یکشنبه (26 خرداد) ناگهان این روند متوقف گردید.
عبدالله صالح درباره نرسیدن اتوبوس های عربستانی حامل یمنی های اخراجی به گذرگاه "الطوال" گفت: در واقع ما از نرسیدن اتوبوس های عربستانی دچار شگفتی شدیم و این اولین بار است که از زمان تأسیس این گذرگاه، چنین اتفاقی روی داده است.
دولت یمن، نگران است که بازگشت صدها هزار نفر از نیروی کار آن کشور از عربستان به یمن باعث وخامت بیشتر اوضاع اقتصادی این کشور فقیر شود، و آن را از ارز ارسالی از توسط یمنی های مقیم خارج محروم نماید.
شمار زیادی از شهروندان و خانواده های یمنی با اظهار نگرانی درباره اخراج شهروندان آن کشور از عربستان اعلام می دارند که بیشتر این افراد، سرپرست خانواده هستند و گاه مخارج چند خانواده را تأمین می کنند.

 

پربیننده ترین خبرها