مخالف ترکیه ای: ارتش حق درگیری با مردم را ندارد

مخالف ترکیه ای: ارتش حق درگیری با مردم را ندارد
سه شنبه 28 خرداد 1392 - 21:33

العالم، استانبول - تحلیلگر سیاسی ترک احتمال ورود نظامیان ویژه ارتش به شهرهای این کشور برای سرکوب تظاهرات به بهانه تامین امنیت را محکوم کرد.

" ابراهیم اقبابا " روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: نیروهای امنیتی ترکیه با یورش به خانه ها، ده ها تن از فعالان وابسته به سازمان های معترض را بازداشت کردند و بر اساس بیانیه وزارت کشور، این افراد وابسته به حزب کارگران کرد بودند و شمار آن ها به بیش از 100 تن می رسد.

وی در ادامه تصریح کرد: شمار دیگری از فعالان، مسئولان مدارس و دانشگاه ها که اعلام کرده اند راهی میدان تقسیم در استانبول خواهند شد، نیز بازداشت خواهند شد.

اقبابا با رد استفادۀ دولت از ارتش برای حل بحران ترکیه خاطر نشان کرد: وزارت کشور اعلام کرد که نیروهای ویژه ارتش که مسئول حفظ امنیت مناطق دورافتاده و خارج شهرها هستند، امکان دارد در صورت نیاز برای برقراری امنیت وارد شهرها شوند.

دولت ترکیه تهدید کرد که برای توقف تظاهرات ضد دولتی و مخالفت ها با سیاست های «رجب طیب اردوغان»، از ارتش استفاده خواهد کرد.

«بولنت آرینچ» معاون نخست وزیر ترکیه امروز به رغم تداوم سرکوب تظاهرات در استانبول و آنکارا گفت: ارتش ترکیه در صورت لزوم برای برقراری نظم وارد عمل خواهد شد.

پلیس ترکیه در ساعت های اولیه صبح روز سه شنبه، ده ها تن از چپ گرایانی که با تظاهرات ضد دولتی ارتباطی داشتند، بازداشت کرد.

اردوغان که با بزرگ ترین چالش حاکمیت ده ساله خود بر ترکیه مواجه شده است، سرکوب خشونت آمیز معترضان را در دستور کار خود قرار داده است؛ وی یک شنبه گذشته در جمع هوادارانش در استانبول، گفت: تنش ها را تروریست ها هدایت می کنند.

18-11:56
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها